IG113 Introduction to Food Engineering

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG113
Ad Introduction to Food Engineering
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Bilal AĞIRMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Gıda bilimi ve teknolojisinin temellerini tanıtmak.

Dersin İçeriği

Giriş. Temel kimya. Gıdaların Bileşenleri. Gıdalarda Ortak Birim İşlemleriProcessing. Quality Factors in Foods. Microorganisms and Fermentation. Student presentations.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Introduction to Food Engineering, Academic PressGlasgow, 659p. Weaver, C. M., & Daniel, J. R. (2003). The food chemistry laboratory: a manual for experimental foods, dietetics, and food scientists. CRC press.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler gıda mühendisliği, gıda bilimi ve teknolojisi hakkında temel anlayışı açıklar
ÖÇ02 Öğrenciler temel kimyayı hatırlar
ÖÇ03 Öğrenciler karbonhidratlar, lipitler, proteinler, vitaminler, mineral elementler ve su gibi besin öğelerini listeler
ÖÇ04 Öğrenciler gıda bilimi ve teknolojisi konusunda güncel konulara özgün çözümler üretir
ÖÇ05 Öğrenciler yaşam boyu öğrenme konusunda genel bir anlayışa sahip olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Ders amacı, Ders yöntemleri, Notlandırma, Ders kuralları, Derse katılım ve devam. Üniversite, Fakülte ve bölümün tanıtımı. Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Derse giriş: Gıda mühendisliği, gıda bilimi ve gıda teknolojisi tanımları. Ölçüm. Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Temel kimya Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Temel kimya ve karışımlar Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Gıdaların Bileşenleri: Karbonhidratlar Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Gıdaların Bileşenleri: Proteinler Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gıdaların Bileşenleri: Lipitler, su, diğer bileşenle Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gıda İşlemede Ortak Birim İşlemleri 1 Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Gıda İşlemede Ortak Birim İşlemleri Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Gıda İşlemede Ortak Birim İşlemleri 3 Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Öğrenci sunumları I Öğrenci sunumları I Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Öğrenci sunumları II Öğrenci sunumları II Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Öğrenci sunumları III Öğrenci sunumları III Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Öğrenci sunumları IV Öğrenci sunumları IV Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 03:28