Genel Bilgi
Kod | ZFS113 |
Ad | Technical English for Food Engineering I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HAKAN BENLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HAKAN BENLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gıda mühendisliği alanında temel terminoloji ve terimlerin öğretilmesi. Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi. Et ve et teknolojisi alanındaki terimlerin öğretilmesi. Zeytin ve zeytin yağı alanındaki terimlerin öğretilmesi. Süt ve süt ürünleri alanındaki terimlerin öğretilmesi. Fermentasyon alanındaki terimlerin öğretilmesi. Un ve un üretimi alanındaki terimlerin öğretilmesi. Çikolota üretimi ve kakao alanındaki terimlerin öğretilmesi. Şeker, Tuz ve Çay alanındaki terimlerin öğretilmesi. Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Gıda mühendisliği alanında temel terminoloji ve terimler. Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimler. Et ve et teknolojisi alanındaki terimler. Zeytin ve zeytin yağı alanındaki terimler. Süt ve süt ürünleri alanındaki terimler. Fermentasyon alanındaki terimler. Un ve un üretimi alanındaki terimler. Çikolota üretimi ve kakao alanındaki terimler. Şeker, Tuz ve Çay alanındaki terimler. Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Smith and Hui 2004. Food Processing Principles and Applications. Blackwell Publishing
Notlar
Ders notları, slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Et ve et teknolojisi alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Zeytin ve zeytin yağı alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olu |
ÖÇ04 | Süt ve süt ürünleri alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Fermentasyon alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Un ve un üretimi alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Çikolota üretimi ve kakao alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | Şeker, Tuz ve Çay alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ09 | Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımıve içeriği ikonusunda ön bilgiler ve bazı tanımlar | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi I | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi II | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Et ve et teknolojisi alanındaki terimlerin öğretilmesi | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Zeytin ve zeytin yağı alanındaki terimlerin öğretilmesi | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Süt ve süt ürünleri alanındaki terimlerin öğretilmesi I | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Süt ve süt ürünleri alanındaki terimlerin öğretilmesi II | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerindeki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fermentasyon alanındaki terimlerin öğretilmesi I | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Fermentasyon alanındaki terimlerin öğretilmesi II | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Un ve un üretimi alanındaki terimlerin öğretilmesi | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çikolota üretimi ve kakao alanındaki terimlerin öğretilmesi. | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Şeker, Tuz ve Çay alanındaki terimlerin öğretilmesi | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi I | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi II | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerindeki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerindeki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |