IG217 Engineering Thermodynamics

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG217
Ad Engineering Thermodynamics
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MERVE DARICI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MERVE DARICI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik termodinamiğin temel prensiplerini, kapalı sistemleri ve açık sürekli düzgün akış sistemleri ile ilgili temel termodinamik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme yetisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Maddenin özellikleri, Kapalı sistemler termodinamiği, İlk yasa çözümlemesi, Açık sistemler termodinamiği konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çengel, Y. A., Boles, M. A., 2014. Thermodynamics : An Engineering Approach. s : 1024

Notlar

ders notu ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Termodinamiğin temel kanunları açıklar.
ÖÇ02 P-v ve T-v diyagramlar kullanır.
ÖÇ03 Termodinamik su-özellik tabloları kullanarak temel özellikleri hesaplar.
ÖÇ04 Termodinamiğin 1. kanununu kullanarak kapalı sistemler ile ilgili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer.
ÖÇ05 Zamandan bağımsız akışın olduğu mühendislik ekipmanlarını tanımlar.
ÖÇ06 Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak sürekli akışlı açık sistemler ile ilgili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer.
ÖÇ07 Termodinamiğin 2. Yasasını kullanarak ısı makinası ve soğutma çevrimlerinde verim hesaplamaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve temel tanımlamalar İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Saf madde özelikleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sistem ve kontrol hacmi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Faz değişim işleminin özelik diyagramı İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
5 İdeal gaz eşitlikleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
6 Enerji, Enerji formları, Enerji transfer yolları, Isı ile enerji transferi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Tartışma
7 İş ile enerji transferi, hareketli sınır işi ve politropik işlem İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Sistemin enerji değişimi, Termodinamiğin 1. yasası (kapalı sistemler), Kapalı sistemler için enerji dengesi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
10 Özısı İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kontrol Hacminde enerji ve kütle analizleri, Kütlenin Korunumu İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Akış işi ve akan akışkanın enerjisi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Termodinamiğin 1. yasası (açık sistemler) Zamandan bağımsız akış sistemlerinin enerji analizi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
14 Zamandan bağımsız akışın olduğu mühendislik ekipmanları İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
15 Termodinamiğin 2. Yasası, Isı Makinası ve Soğutma Çevrimleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 01:02