IG220 Analytical Chemistry

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG220
Ad Analytical Chemistry
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Analitik kimyanın temel prensipleri, örnek alma ve örneğin analiz hazırlanmasını planlamak ve uygun analizleri yapmak, raporlamak ve yorumlamak ile ilgili temel ve genel kavramları geliştirmektir

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, analitik kimya ile ilgili temel kavramlar, kantitatif analizlerde kullanılan araç gereçler, molarite, normalite, %, ppm, oranlarının hesaplanması, çözelti hazırlama, asit ve baz titrrasyonları, potasniyometri ve redoks reaksiyonları ve bu reaksiyonlardaki hesaplamaların yapılması, deney düzeneklerini kurarak analizlerin gerçekleştirilmesi, raporlanması ve değerlendirilmesi ile ilgili bilgiler yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Kılıç, E. ve Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (D. A. Skoog, D. M. West, F.J. Holler S., Crouch, S.R.) Analitik Kimya Temel İlkeler, Bilim Yayıncılık, 8. Baskı, Ankara, 2007.

Notlar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kantitatif analizlerde kullanılan araç, gereç, alet ve ekipmanları tanır
ÖÇ02 Kalitatif ve kantitatif analizlere örnekler verir
ÖÇ03 Çözelti hazırlama prensiplerini yazar
ÖÇ04 Kantitatif analizleri hesaplar.
ÖÇ05 Asit ve baz reaksiyonlarındaki değişimi inceler
ÖÇ06 Mohr yöntemini kullanarak gıdalarda tuz miktarını belirler
ÖÇ07 Redoks ve potansiyometrik reaksiyonların gıdalar için önemini açıklar
ÖÇ08 Analizlerde kullanılacak örnekleri doğru şekilde hazırlama sorumluluğunu üstlenir
ÖÇ09 Deney yapma, veri toplama, analiz sonuçlarını yorumlama ve analiz raporu hazırlama becerisini kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Introduction to analytical chemistry Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
2 Analysis methods in foods, scope of analytical chemistry Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Numbers and units in Analytical chemistry Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 Equipments used in quantiative analysis Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
5 Principles of solution preperation, calculation and interpretation of the results Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme
6 Calculation of molarity and interpretation of the results Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
7 Calculation of normality and interpretation of the results Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Acid-base titrations I Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 Acid-Base Titrations II Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
11 Calculations of pH in strong acid vs strong base reactions and interpretation of the results Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Calculations of pH in weak acid vs weak base reactions and interpretation of the results Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
13 Calculations for precipitation reactions and interpretation of the results Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
14 Calculations for redox reactions and interpretation of the results Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
15 Calculations for potantiometric reactions and interpretation of the results Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 03:07