Genel Bilgi
| Birim | ZİRAAT FAKÜLTESİ |
| GIDA MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | ZFS210 |
| Ad | Technical English For Food Engineering II |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, gıda mühendisliğinde gıda bilimi ve teknolojisinin temel prensiplerine ilişikin bilgi, ile CV oluşturulması ve sunumu, iş veya staj başvurusunda kullanılan resmi e-mail yazma becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, gıda bilimi ve teknolojisindeki temel prensipler, Isı uygulanarak veya ısı uygulanmadan gerçekleştirilen prosesler, gıda katkı maddeleri ile ders raporu hazırlama, resmi yazışma: staj ve iş başvurusu için e-mail hazırlama, CV formatı hazırlama ve sunma ile ilgili bilgilerden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
The Institute of Food Technologists Makaleleri. ift.org/articles
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Gıda mühendisliğine yönelik gıda bilimi ve teknolojisi ile ilgili temel kavramları ayırt eder |
| ÖÇ02 | Gıda işleme mühendisliğinde temel işlemleri sınıflandırır |
| ÖÇ03 | Gıda işleme mühendisliğinde ısıl işlemlerin önemini kavrar |
| ÖÇ04 | Bilimsel rapor oluşturma, iş veya staj başvurusu için e-mail yazma, rapor hazırlama ve sunma ve sözlü sunum tekniklerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Gıda Bilim ve Teknolojisindeki Gelişmeler | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 2 | Gıda Teknolojisindeki Gelişmeler | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 3 | Gıda işleme mühendisliğinde ön işlemler | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Boyut küçültme, parçalama, pulcuklandırma | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Gıda işleme mühendisliğinde temel işlemler | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay |
| 6 | Gıda işleme mühendisliğinde temel işlemler II | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 7 | Isıl işlmeler, Pastarizasyon, starilizasyon | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
| 9 | Isıl işlemler, Soğutma ve Dondurma | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Isıl olmayan gıda işlemleri | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Case Studies: : Food Technology 1 | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
| 12 | Case Studies: : Food Technology 2 | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Bilimsel ders raporu hazırlama ve CV oluştırma ve sözlü sunum | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
| 14 | İntörn mühendislik ve iş başvurusu için e-mail yazma | Kaynak tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 15 | Ödevlerin sunumu | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları hazırlık | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||