IG313 Meat Science and Technology

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG313
Ad Meat Science and Technology
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HAKAN BENLİ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. HAKAN BENLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Et ve et ürünleri işleme teknolojisi alanındaki temel ilke ve kavramların öğretilmesi. Et ve et ürünlerinin tüketime hazır hale getirilmesi, dayandırılması, paketlenmesi ve dağıtımı ile ilgili teknolojik bilgilerin edinilmesi ve bunların etin kalite kriterleri üzerine etkilerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Et ve et ürünleri işleme teknolojisi alanındaki temel ilke ve kavramlar. Et ve et ürünlerinin tüketime hazır hale getirilmesi, dayandırılması, paketlenmesi ve dağıtımı ile ilgili teknolojik bilgiler ve etin kalite kriterleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aberle et al 2001. Principles of Meat Science. Kendall/Hunt Publishing Company. Pearson A.M., Gillett T.A., 1999. Processed Meats. Aspen Publishers, Inc., Gaithersburg, Maryland. Gökalp, H.Y., Kaya, M., Zorba, Ö., 1997. Et Ürünleri İşleme Mühendisliği. Atatürk Üniversitesi Yayınları: 786. Erzurum.

Notlar

Ders notları, slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Et ve işlenmiş et ürünlerini sınıflandırılması, beslenmedeki önemi ve bozulma nedenlerini bilir
ÖÇ02 Etin ürünlere işlenmesinde kullanılan yöntemler ile alet ve cihazları bilir
ÖÇ03 Et ve ürünlerinin taşınması ve saklanması ile ilgili prensipleri bilir
ÖÇ04 Sucuk, salam, sosis, kavurma, pastırma ve hazır et ürünlerinin üretimleri ile ilgili prosesleri bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda ön bilgiler ve bazı tanımlar Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Dokuların yapısı ve bileşimi, kasın organizasyonu Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kesim ve kasın ette dönüşümü I Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kesim ve kasın ette dönüşümü II Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Taze ettin özellikleri, Gıda güvenliği ve et Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Karkas parçalama sistemleri Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Etin muhafazası ve İşlenmesi Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 İşlenmiş et ürünleri teknolojisi Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Geleneksel et ürünleri teknolojisi - Pastırma Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Geleneksel et ürünleri teknolojisi - Kavurma Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Geleneksel et ürünleri teknolojisi - Sucuk Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Geleneksel et ürünleri teknolojisi - Sosis ve Salam Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kanatlı etleri teknolojisi I - kesim teknikleri, karkasların parçalanması, dayandırma Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Kanatlı etleri teknolojisi II- kesim teknikleri, karkasların parçalanması, dayandırma Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 05:50