IG316 Food Biotechnology

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG316
Ad Food Biotechnology
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrencilere biyoteknoloji ve gıda endüstrisindeki uygulamaları hakkında genel bilgi sunmaktır.

Dersin İçeriği

Giriş, mikrobiyal büyüme, son işlem, fermentör tasarımı, gıda endüstrisinde biyoteknolojik uygulamalar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aran, N., (Ed.), 2010, Gıda Biyoteknolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Nair, A. J. (2008). Introduction to biotechnology and genetic engineering. Laxmi Publications, Ltd.. Grandison, A. S., Grandison, A. S., & Lewis, M. J. (Eds.). (1996). Separation processes in the food and biotechnology industries: Principles and applications (Vol. 27). Woodhead Publishing. Pometto, A., Shetty, K., Paliyath, G., & Levin, R. E. (Eds.). (2005). Food biotechnology. CRC Press.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknoloji alanında genel bilgiyi hatırlar
ÖÇ02 Biyoteknolojik ürünlerin geri kazanımı ve saflaştırılmasını açıklar
ÖÇ03 Fermantasyonla elde edilen gıda ürünlerinin (örneğin; fırın mayası, bitkisel gıdalar) üretimini açıklar
ÖÇ04 Hammaddeden son ürüne kadar uygun işleme tekniğini uygular
ÖÇ05 deneysel analizleri yapar, sonuçları değerlendirir
ÖÇ06 Ekip ve Takım çalışmasına uyum sağlar
ÖÇ07 Mesleki etiğe saygı duyma ve yaşam boyu öğrenmenin genel anlayışını açıklarg.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanım ve kapsamlarbiotechnology Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mikrobiyal büyümenin prensipleri Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
3 Ürünlerin çıkarılması ve saflaştırılması Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ürünlerin çıkarılması ve saflaştırılması Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
5 Fermentör tasarımı Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Biyoproseslerde kütle transferi Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
7 Gen klonlamanın prensipleri Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gıda endüstrisinde biyoteknolojik uygulamalar: Fırın mayası üretimi Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Gıda endüstrisinde biyoteknolojik uygulamalar: Sofralık zeytin Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
11 Gıda endüstrisinde biyoteknolojik uygulamalar: Turşular Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Gıda endüstrisinde biyoteknolojik uygulamalar: Şalgam, sirke Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
13 Gıda endüstrisinde biyoteknolojik uygulamalar: Tarhana, boza, soya ürünleri (Soya sosu, tempe) Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
14 Fabrika ziyareti Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Gıda endüstrisinde genetik modifikasyon uygulamaları Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 03:25