Genel Bilgi
Kod | GM332 |
Ad | Soğuk Tekniği ve Depolama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı soğutma tekniklerinin ve bu tekniklerin depolamaya etkisini öğrenmek, Soğutma düzeneklerinin çalışma prensiplerini öğrenmek, Soğuk hava depolarının dizaynını öğrenmek, Gıda ürünlerinin soğukta depolanmalarını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Soğutma tekniği ve depolamaya giriş, Soğutma düzeneklerinin çalışma prensipleri, Soğuk hava depolarının dizaynı, Gıda ürünlerinin soğukta depolanmaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yamankaradeniz, R., Horuz, İ., Kaynaklı, Ö., Coşkun, S. ve Yamankaradeniz N. Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları. 2017. Dora Yayınları.
Notlar
Özkol, N. Uygulamalı Soğutma Tekniği. 2010. MMO Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Soğutma tekniğini bilir |
ÖÇ02 | Soğutma düzeneklerinin çalışma prensiplerini bilir |
ÖÇ03 | Soğuk hava depolarının dizaynını bilir |
ÖÇ04 | Gıda ürünlerinin soğukta depolanmalarını bilir |
ÖÇ05 | Farklı gıda ürünlerinin soğuk depolanması sırasında dikkat edilmesi gereken hususları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Soğuk tekniğine giriş | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Fiziksel, kimyasal ve mekanik soğutma sistemleri | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Soğutma sisteminin elemanları ve çalışma prensipleri-1 | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Soğutma sisteminin elemanları ve çalışma prensipleri-2 | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Soğutucu akışkanlar | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Soğutma hızı | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Soğutma sistemlerinin kapasiteleri | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Soğuk hava deposu dizaynı | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Et ve et ürünlerinin soğukta depolanması | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Süt ve süt ürünlerinin soğukta depolanması | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Su ürünlerinin soğukta depolanması | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tahıl ve tahıl ürünlerinin soğukta depolanması | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Meyve sebzelerin soğukta depolanması | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Meyve sebze ürünlerinin soğukta depolanması | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |