Genel Bilgi
Kod | GM334 |
Ad | Özel Gıdalar Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET SERTAÇ ÖZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Şekerpancarından şeker üretimi, şekerleme yapımı, kakao ve çikolata teknolojisi, çay ve kahve teknolojisi hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriği
Şeker, şekerleme, çikolata, çay, kahve teknolojileri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Özel Gıdalar (Şeker, Kakao ve Çikolata, Şekerleme, Çay, Kahve) Teknolojisi, 2017, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:178, Adana.
Notlar
Ders müfredatı uyarınca öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali (ders notu, slayt)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şekerpancarından şeker üretimini bilir |
ÖÇ02 | Şekerleme üretiminde kullanılan bileşenleri, proses parametrelerini ve şekerleme nitelikleri üzerindeki etkilerini bilir. |
ÖÇ03 | Kakao üretimini ve proses parametrelerinin nihai ürün üzerindeki etkilerini bilir. |
ÖÇ04 | Çikolata üretiminde kullanılan bileşenleri, proses parametrelerini ve şekerleme nitelikleri üzerindeki etkilerini bilir. |
ÖÇ05 | Çay üretimini ve proses parametrelerinin nihai ürün üzerindeki etkilerini bilir. |
ÖÇ06 | Kahve üretimini ve proses parametrelerinin nihai ürün üzerindeki etkilerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Şeker pancarından şeker üretim yöntemleri | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Şeker pancarından şeker üretimi proses parametreleri | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Şeker pancarından elde edilen şekerin kalite nitelikleri | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Şekerleme üretim yöntemleri | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Şekerleme üretimi proses parametreleri | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Şekerleme ürünlerinin kalite nitelikleri | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kakao üretim teknolojisi | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çikolata üretim teknolojisi | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kakao ve Çikolata ürünlerinin kalite nitelikleri | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kakao ve Çikolata proses parametrelerinin nihai ürün üzerindeki etkileri | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Çay üretim teknolojisi | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kahve üretim teknolojisi | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Çay ve Kahve proses parametrelerinin nihai ürün üzerindeki etkileri | Kitap ve ilgili ders notları çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavlarına hazırlık | Ders notları çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |