IG413 Process Design II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG413
Ad Process Design II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Tasarım
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HAKAN BENLİ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. HAKAN BENLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Gıda Mühendisliği lisans programı öğrencilerinin öğrenimleri süresince edindikleri bilgileri kullanarak, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi; disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazandığı, projeleri gıda işletmelerinde kullanılan ekipmanların proses tasarımı yönünden hazırlamasıdır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında öğrencilerden, gıda işletmelerinde kullanılan ekipmanları veya prosesleri, tasarım yönünden ele almaları ve gıda proses tasarımına yönelik örnekler ile çalışma ortaya koymaları istenmektedir. Bu ders kapsamında da her bir öğrencinin sunularını hazırlayarak, yine ders kapsamında hazırladıkları proje raporunu, her bir öğrenciye eşit anlatım süresi verilerek anlatmaları sağlanmaktadır. Hazırlanan proje raporları ve sunuları elektronik olarak ders sorumlusuna teslim edilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Maroulis and Saravacos 2003. Food process design. Marcel Dekker, Inc.

Notlar

Ders notları, slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gıda işletmelerinde ekipmanların tasarımını listeler
ÖÇ02 Gıda işleme endüstrisinin en önemli ısı ve kütle transfer işlemlerinin tasarımını açıklar
ÖÇ03 Gıda ürünlerinin ısıtma, soğutma ve dondurma tasarımlarını açıklar
ÖÇ04 Gıdaların evaporasyonu ve gıdaların kurutulması tasarımlarını açıklar
ÖÇ05 Gıdaların ısıl işlem tasarımını açıklar (pastörizasyon ve sterilizasyon)
ÖÇ06 Gıda işletmelerine yönelik bir ekipman veya prosesin tasarımını hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Gıda işletmelerinde ekipmanların tasarımı Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Gıda işleme endüstrisinde ısı ve kütle transfer işlemlerinin tasarımı I Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Gıda işleme endüstrisinde ısı ve kütle transfer işlemlerinin tasarımı II Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Isı eşanjörleri, fırınlar, kızartıcılar ve bazı yeni ekipman gibi gıda ısı transfer işlemleri ve ekipmanları Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Gıda ürünlerinin soğutulması ve dondurulması I Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Gıda ürünlerinin soğutulması ve dondurulması II Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Gıdaların soğutulması / soğutulması veya dondurulması için kullanılan soğutucular Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Gıdaların evaporasyonu ve gıdaların kurutulması tasarımları I Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Gıdaların evaporasyonu ve gıdaların kurutulması tasarımları II Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Evaporatörlerin ve kurutucuların tasarımı Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Gıdaların ısıl işlemlerinin tasarımı I Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Gıdaların ısıl işlemlerinin tasarımı II Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Pastörizasyon ve sterilizasyon Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 11:25