Genel Bilgi
Kod | GM427 |
Ad | Tahıl İşleme Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET SERTAÇ ÖZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET SERTAÇ ÖZER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tahıllar ile ilgili temel prensipler, işleme ve değerlendirmeleri hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Tahıllarda çeşit kavramı, tahıllarda çeşitlerin tanıtımı, üretim ile ilgili istatistiksel verilerin incelenmesi, buğdayın özellikleri, tahılların depolanması, buğdayda fiziksel özellikler, buğdayda kimyasal özellikler, buğdayda teknolojik özellikler, değirmencilik, un teknolojisi ve kalite kavramı, ekmekçilik teknolojisi, makarna teknolojisi, diğer ürünler (bulgur, bisküvi)
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Hububat Bilimi ve Teknolojisi, 2021, 1. Baskı, Sidas Yayıncılık, İzmir.
Notlar
Ders müfredatı uyarınca öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali (ders notu, slide)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tahılların yapısal özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | Tahılların fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir. |
ÖÇ03 | Tahılların muhafazasını bilir. |
ÖÇ04 | Tahılların işlenmelerini (değirmencilik, ekmek yapımı, bulgur yapımı, bisküvi yapımı, makarna yapımı) bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tahıllarda çeşit kavramı | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tahılların karakteristik özellikleri | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tahıllarda çeşitlerin tanıtımı, üretim ile ilgili istatistiksel verilerin incelenmesi | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Buğdayın özellikleri | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tahılların depolanması | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Buğdayda fiziksel özellikler | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Buğdayda kimyasal özellikler | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Değirmencilik I | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Değirmencilik II | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Un teknolojisi ve kalite kavramı | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ekmekçilik teknolojisi | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Makarna teknolojisi | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diğer ürünler I (bulgur) | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Diğer ürünler II (bisküvi) | Tahıl işleme teknolojisi kitaplarındaki ilgili konula | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavlarına hazırlık | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |