IG417 Malting and Brewing Technology

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG417
Ad Malting and Brewing Technology
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrencilere maltlama ve biracılık bilimi ve teknolojisi hakkında teorik kavramlar kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Giriş, Hammaddeler: Arpa, şerbetçiotu, su, maya, katkı maddeleri, Malt üretimi, Bira üretimi, Biranın bozulması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Lewis, M. J, Young, T.W.,2002, Brewing, Chapman and Hall, London.Priest, F. G., Campbell, I. (Eds.). (1996). Brewing microbiology (pp. 134-156). London: Chapman Hall. Kunze, W. (2004). Brewing malting. Vlb, Berlin, 18-152. Malt ve Bira Teknolojisi İsmet Türker, Ahmet Canbaş Russell, I. (2003). Brewing Yeast and Fermentation: Chris Boulton and David Quain. Smart, K. (Ed.). (2008). Brewing yeast fermentation performance. John Wiley Sons.Priest FG, Stewart GG (eds), 2006, Handbook of Brewing, Second Edition, Taylor and Francis, Boca Raton, pp. 281-332.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler bira hammaddelerini listeler: arpa, şerbetçiotu, su ve maya
ÖÇ02 Öğrenciler malt yapımını açıklar: Demleme, çimlendirme, fırınlama süreci
ÖÇ03 Öğrenciler bira yapımını açıklar: Öğütme, ezme, kaynatma, ezme kimyası ve biyokimyası
ÖÇ04 Öğrenciler bira yapımında fermantasyon ve olgunlaşmayı uygular
ÖÇ05 öğrenciler berraklaştırma, filtrasyon, kaynatma ve pastörizasyonu uygular
ÖÇ06 Alkolsüz ve düşük alkollü bira üretimini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Bira hammaddeleri: Arpa Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
3 Bira hammaddeleri: Şerbetçiotu Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
4 Bira hammaddeleri: Su, katkı maddeleri, maya Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Maltlama: Demleme, çimlendirme Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
6 Maltlama: Çimlendirme, fırınlama Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
7 Bira Yapımı: Öğütme, mayşeleme, mayşeleme kimyası ve biyokimyası RÖnerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğütme, ezme, ezme kimyası ve biyokimyası Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
10 Bira yapımı: Kaynatma Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
11 Bira Yapımı: Fermantasyon ve Olgunlaşma Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
12 Fermantasyon ve olgunlaşma süreci Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
13 Bira Üretimi: Berraklaştırma, filtrasyon, şişeleme ve pastörizasyon. Alkolsüz ve düşük alkollü bira üretimi Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
14 Bira fabrikasına ziyaret Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Bira türleri ve bira bileşimi, biranın bozulması, bira teknolojisindeki son gelişmeler Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 03:24