Genel Bilgi
Kod | IG419 |
Ad | Oil Processing Technology |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yağ hammaddeleri, ham yağ işleme, yağın rafinasyon ve yağları modifiye etmenin süreçlerinin ve tüm proses boyunca kalite kontrolün gerekliliğini kavrar. Yağ işleme teknolojisindeki yeni gelişmeleri takip eder ve işleme sırasında oluşabilecek olası problemlere çözüm bulur.
Dersin İçeriği
Lipidler, yağlar, yağ hammaddeleri, yağlı tohum ve meyvelerin depolanması, ön işlemleri, yağlı tohumlardan ham yağ üretimi, zeytinyağı üretim teknolojisi, yağ rafinasyonu, yağ modifikasyon teknikleri, margarin üretim teknolojisi, bitkisel yağ sektörü, yağ teknolojisi alanında gelişmele
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Hamm, W., Hamilton, R.J., Calliauw, G. 2013. Edible Oil Processing. 2nd Edition. Wiley-Blackwell. 352 pages.
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tohum ve meyve kökenli ham yağların üretim süreçlerinini ayırt eder |
ÖÇ02 | Yağ rafinasyonu ve katı yağ üretim süreçlerini anlar |
ÖÇ03 | Üretim süreçlerinde kalite sağlama ve kalite kontrol prensiplerinin kavrar |
ÖÇ04 | Ulusal düzeyde yağ sektörünün tanır |
ÖÇ05 | Yağ teknolojisi alanında teknolojik gelişmeleri izler ve olası problemler hakkında çözüm bulur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lipitler ve yağlar | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yağ Taşıyan Malzemeler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yağ İçeren Malzemelerin Taşınması, Depolanması ve Ön İşlemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yağların ve lipitlerin üretimi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ham yağ Üretimi ve Zeytinyağı üretim teknolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ham yağın rafinasyonu | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yağların modifikasyonu | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Oil modification techniques (Hydrogenization) | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Oil modification techniques ( interesterification) | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yağ modifikasyon teknikleri (yağ kristalizasyonu, margarin üretim teknolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yağ ikame maddeleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Türkiye'de yağ endüstrisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yağ işleme teknoloisinde güncel yaklaşımlar I | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yağ işleme teknoloisinde güncel yaklaşımlar II | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |