Genel Bilgi
Kod | EFMZ101 |
Ad | Eğitime Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BİRSEL AYBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı, eğitimle ilgili temel ilke ve kavramları açıklamak, eğitimin bilimsel, tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve yasal temellerini yorumlamak ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini kavramaktır.
Dersin İçeriği
Eğitimle ilgili temel kavramlar; meslek olarak öğretmenlik; öğretmen yeterlikleri ve etkili öğretmenin nitelikleri; eğitimin bilimsel, tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve yasal temelleri; 21. yüzyılda eğitim; eğitim ve teknoloji ilişkisi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (2018). Eğitime giriş (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Kağan, M. ve Yalçın, S. (2018). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi. Keskinkılıç, K. (2019). Eğitime giriş (12. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Sağlam, A. Ç. (2021). Eğitime giriş (2. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Sönmez, V. (2019). Eğitim bilimine giriş (15. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Notlar
Eğitime Giriş, Eğitim Bilimine Giriş ve Öğretmenlik Mesleğine Giriş başlıklı tüm kitaplar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ02 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve ilkelerini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğretmen yeterliklerini ve etkili öğretmenin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Eğitimin bilimsel, tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve yasal temellerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Eğitim ve bilim ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Türk eğitim sistemindeki önemli tarihsel olayları açıklar. |
ÖÇ07 | Eğitim felsefesi akımlarını sınıflar, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtir. |
ÖÇ08 | Eğitimde psikolojinin etkilerini ve önemini açıklar. |
ÖÇ09 | Sosyolojinin eğitimciler açısından kazanımlarını açıklar. |
ÖÇ10 | Eğitim ile ekonomi, kalkınma ve verimliliğin ilişkisini açıklar. |
ÖÇ11 | Türk eğitim sisteminin genel yapısını ve genel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ12 | Milli eğitimle ilgili temel yasal düzenlemeleri açıklar. |
ÖÇ13 | Yirmi birinci yüzyılda eğitimin niteliklerini yorumlar. |
ÖÇ14 | Teknolojinin eğitimdeki yerini ve günümüz eğitim teknolojilerinin durumunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili Temel Kavramlar | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Meslek Olarak Öğretmenlik 1 (Öğretmen yetiştirmenin bugünkü durumu, öğretmen sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Meslek Olarak Öğretmenlik 2(Etkili ve nitelikli öğretmen, meslek olarak öğretmenlik) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
4 | Eğitimin Bilimsel Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eğitimin Tarihsel Temelleri (İslamiyet öncesinden günümüze Türk Eğitim Sistemi) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eğitimin Felsefi Temelleri 1 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Eğitimin Felsefi Temelleri 2 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitimin Psikolojik Temelleri 1 (Gelişim Psikolojisi, Gelişim Dönemleri, Öğrenme Psikolojisi, Öğrenme Yaklaşımları) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Eğitimin Psikolojik Temelleri 2(Gelişim Psikolojisi, Gelişim Dönemleri, Öğrenme Psikolojisi, Öğrenme Yaklaşımları) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Eğitimin Toplumsal/Sosyal Temelleri (Sosyoloji, Eğitim Sosyolojisi, Eğitimin Diğer Toplumsal Kurumlarla İlişkisi, Eğitimin Toplumsal İşlevi, Eğitim ve Toplumsal Değişme) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Eğitimin Ekonomik Temelleri (Eğitim Ekonomi İlişkisi, Eğitim ve Kalkınma, Eğitim ve Verimlilik) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eğitimin Yasal Temelleri (Anayasalarda Eğitim, Türk Milli Eğitim Sisteminin Genel Amaçları, Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı, Milli Eğitim Bakanlık Örgütü) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 21. Yüzyılda Eğitim (Küreselleşme ve Eğitim, 21. Yüzyıl Becerileri) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Eğitim ve Teknoloji İlişkisi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |