Genel Bilgi
Kod | RSMZ111 |
Ad | Temel Tasarım 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 9 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Handan NARİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SONER TİRE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Doğayı gözlemleme, organik ve inorganik formları tanıma, soyutlama, yorumlama ve yeniden kurgulama. Temel sanat elemanlarını ve ilkelerini bilme, bunları tasarım sürecinde kullanabilme. Tasarım oluşturmada görsel düşünmenin ve yaratıcılığın önemini kavrama. Bu süreçte etik ilkelerin önemini benimseme.
Dersin İçeriği
Bu ders, sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi,doku,form,mekan,vb) ve ilkeleri (ritim,hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik, vb) içerir. Bu ilke ve elemanlarla içerik ve biçim ilişkileri kurularak özgün ve yaratıcı tasarımlar oluşturulur. Uygulamalarda kavramsal düşünme ile sanatsal düşünme ilişkilendirilip farklı disiplinler arasında bağlantı kurulur. Etik ilkelerin önemi kavratılır. Ayrıca, dönem sonunda portfolyo oluşturulur.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Görsel İletişimdeTemel Tasarım H.Yakup Öztuna Sanatın Temelleri Ocvirk,Stinson ,Wigg,Bone,Cayton Temel Tasar Hulusi Güngör Temel Sanat Eğitimi Nevide Gökaydın
Notlar
Sanat Katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım ilke ve elemanlarını açıklar |
ÖÇ02 | Tasarım ilke ve elemanları uyguladığı tasarımlarda düzenler |
ÖÇ03 | Tasarımları farklı materyallerle ilişkilendirerek sunar |
ÖÇ04 | Yapılan tasarımları gözden geçirip eleştirisini yapar |
ÖÇ05 | Tasarım süreçlerini farklı disiplinlerle bağlantısını kurar |
ÖÇ06 | Tasarımlarda estetik ve etik ilkeleri sorgular |
ÖÇ07 | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
ÖÇ08 | Tasarım elemanlarından noktayı tasarım ilkeleri ile düzenler. |
ÖÇ09 | Tasarım elemanlarından çizgi'yi tasarım ilkeleri ile düzenler. |
ÖÇ10 | Tasarım elemanlarından doku'yu tasarım ilkeleri ile düzenler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 4 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrecilerle tanışma. Dersin içeriği ve yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. | Öğrencilere ders Kaynakları ve ders materyallerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Atelye düzeni ve çalışma koşulları üzerine konuşma. Temel tasarım eleman ve ilkelerin anlatılması. | Kaynakların hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Nokta ve çizgi ile tasarım oluşturmalar. | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yapılan eskizlerden birini seçerek ,farklı malzemelerle tasarım oluşturma. | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tasarımın tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Nesne-mekan ilişkilerinin kompozisyon içinde ki anlatımları. (birlik-bütünlük, doluluk boşluk, vb.) | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bununla ilgili eskizler yapma. | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Projelerin kontrol edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Doku ile tasarım oluşturma (nesne etüdü yapmak). | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Doku ile tasarım oluşturma.(dokunsal doku ,vizüel dokuların yeniden yorumlamalarda kullanılması.) | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Doku ile üç boyutlu tasarımlar oluşturma. | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Projelerin tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. | Projelerin kontrol edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Form ve denge | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Form ve denge bilgisi verilerek farklı disiplinlerle ilişkilendirek tasarım oluşturma | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Oluşturulan tasarımlardan portfolyo hazırlanması. | Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin kontrol edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin kontrol edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 220 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,80 | ||
AKTS | 9 AKTS |