Genel Bilgi
Kod | RSMZ116 |
Ad | Temel Tasarım 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 9 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Doğayı gözlemleme, organik ve inorganik formları tanıma, soyutlama, yorumlama ve yeniden kurgulama. Tasarım sürecinde renk bilgisini bilme, rengin form ve doku ile ilişkisini kurabilme. Farklı malzemeleri tasarım sürecinde forma dönüştürme becerisi kazanma. sanat yapıtının oluşturulma sürecinde yaratıcılığın önemini kavrama.
Dersin İçeriği
Bu ders, sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, renk, form, mekan vb.) ve ilkeleri (ritm, denge, bütünlük vb.) içerir. Bu ilke ve elemanlarla içerik ve biçim ilişkileri kurularak iki ve üç boyutlu tasarımlar uygulanır. Tasarım sürecinde doğadan ve diğer disiplinlerden esinlenerek yeni kavramsal fikirlerin önünü açılır. Öğrencilerin bu öğrendikleri fikirleri sanat eserleri üzerinde göstermeleri ve tartışıp yorumlamaları sağlanır. Görsel uygulamalarda etik kurallara uyularak portfolyo hazırlanması istenir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Görsel İletişimdeTemel Tasarım H.Yakup Öztuna Sanatın Temelleri Ocvirk,Stinson ,Wigg,Bone,Cayton Temel Tasar Hulusi Güngör Temel Sanat Eğitimi Nevide Gökaydın
Notlar
Sanat Katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım ilke ve elemanlarını (ton, renk vb.) açıklar |
ÖÇ02 | Tasarım ilke ve elemanları üç boyutlu tasarımlarda yeniden düzenler |
ÖÇ03 | Tasarımları farklı materyallerle ilişkilendirerek sunar |
ÖÇ04 | Yapılan tasarımları gözden geçirip eleştirisini yapar |
ÖÇ05 | Tasarım süreçlerini farklı disiplinlerle bağlantısını kurar |
ÖÇ06 | Tasarımlarda estetik ve etik ilkeleri sorgular |
ÖÇ07 | Tasarım ilkelerine uygun olarak ton çubuğu yapar. |
ÖÇ08 | Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturur. |
ÖÇ09 | İkili ve üçlü renk armonileriyle kompozisyon tasarlar. |
ÖÇ10 | Renkli nesne etüdü yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 4 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içerik ve yöntemlerinin konuşulması. | Öğrencilere ders Kaynakları ve ders materyallerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ton çubuğu (açık, koyu ve orta). | Guaj boyasının tanıtılması. (siyah -beyaz guaj boya) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. (Kolaj yöntemi) | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tek rengin ton çubuğunun hazırlanması. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hazırlanan ton çubuğundan kompozisyon oluşturmalar. | Atelyede nesnelerden düzenleme yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İkili ve üçlü renk armonilerin yapılması. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Projelerin kontrol edilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Renk ve armoni üzerine çalışmalar. Renk çemberinin hazırlanması. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Renk çemberinden kompozisyonlar oluşturma. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Renkli nesne etüdü. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Etüdün yorumlanması (transformasyon, metafor ) | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Renk ile diğer tasarım elemanlarının ilişkilerinin kurulması (doku, ritm, form, vb.). | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Projenin üç boyutlu tasarım haline dönüştürülmesi. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sanat yapıtlarındaki renk ve form ilişkisinin tartışılıp yeni kompozisyonlara dönüştürülmesi ve portfolyo hazırlanması | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin kontrol edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin kontrol edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 220 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,80 | ||
AKTS | 9 AKTS |