RSMZ229 Batı Sanat Tarihi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ229
Ad Batı Sanat Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NİMET KESER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NİMET KESER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, Roma Dönemi sanatından 19. yüzyıla kadar önemli sanat dönemleri ve akımlarının biçim, içerik ve tematik niteliklerine ilişkin bilgiyi kazandırmayı ve söz konusu dönemlerin ve akımların benzerlik ve farklılıklarını öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders Roma Dönemi sanatından 19. yüzyıla kadar önemli sanat dönemleri ve akımlarının (Bizans, Romanesk, Gotik, Erken Rönesans, Yüksek Rönesans, Maniyerizm, Barok, Rokoko, Neo-Klasisiszm, Romantizm, Realizm) sanatçıları ve başyapıtlarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

-Nimet Keser, Sanat Sözlüğü -E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü -Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, -Susie Hodge, Sanatın Kısa Öyküsü -Giorgio Vasari, Sanatçıların Hayat Hikayeleri -Donald Arlond, Sanat Tarihi

Notlar

Online sanat müzeleri, sanatçı katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat alanındaki gelişmeleri ve değişimleri açıklar
ÖÇ02 Sanat dönemleri, akımları kronolojisini özetler.
ÖÇ03 Sanat akımlarının temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Sanat akımlarının temsilcilerini, önde gelen sanatçılarını tanır.
ÖÇ05 Sanat eserlerini sanat akımlarıyla ilişkilendirir.
ÖÇ06 Sanat akımları arasındaki biçimsel farkları tanımlar.
ÖÇ07 Sanat akımlarının tematik eğilimlerini açıklar.
ÖÇ08 Farklı sanatsal tekniklerin kronolojisini özetler.
ÖÇ09 Sanatta konuların değişimini sosyal dönüşümle ilişkilendirerek açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Paleolitik Dönem'den Klasik Roma Kültürüne kadar resim, heykel ve mimari alandaki değişimlerinin genel tekrarı Dersle ilgili kitap ve makale araştırması yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Klasik Roma ve erken Hristiyanlık sanatı Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Orta Çağ sanatı: Romanesk ve Gotik sanatı Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Erken Rönesans kütürünün ve sanatının biçimlenmesi Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İİtalyan Yüksek Rönesans sanatının nitelikleri, başyapıtlar ve önde gelen sanatçılar. Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kuzey Avrupa Rönesans sanatı Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Maniyerizm, Barok, Rokoko Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sınav sorularının değerlendirilmesi ve dönüt verme Ders notları gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Neo-Klasisizm, Akademik Sanat Yaklaşımı Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Romantizm: Temel ilkeleri, önde gelen sanatçıları ve başyapıtları Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Realizm, temel ilkeleri, önde gelen sanatçılar ve başyapıtlar Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Empresyonizm, post empresyonizm Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Art Nouveau, Art and Craft Hareketi Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönem konularının genel değerlendirmesi ve sanat dönemlerinin karşılaştırlması Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 44
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,76
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 09:04