Genel Bilgi
Kod | RSMZ218 |
Ad | Anasanat Atölye II (Heykel) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Üç boyut algısıyla birlikte çizim, kil biçimleme, kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanmak
Dersin İçeriği
Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanatın Öyküsü. Norbert Lynton, remzi Kitabevi, Modern Sanatın. Öyküsü. E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanat ve Yanılsama.Pierre Bourdieu,Alfa Yayıncılık, Sanatın Kuralları.
Notlar
kütüphane, atölye çalışmaları, çeşitli sanatçı örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Plastik biçimleme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Antik örneklerden büst kopyaları yapabilir. |
ÖÇ03 | Üç boyut algısını kazanır. |
ÖÇ04 | Canlı modellerden büst etütleri yapabilir. |
ÖÇ05 | Negatif kalıplardan pozitif büst dökümleri yapabilir. |
ÖÇ06 | Heykelde ritm ve doku ilişkisini açıklar. |
ÖÇ07 | Heykelde kompozisyon elemanlarından ışık ve gölgeyi açılar. |
ÖÇ08 | Heykelde form-hacim, yüzey ilişkisini açıklar. |
ÖÇ09 | Heykelde yüzey ilişkisini açıklar. |
ÖÇ10 | Heykelde ışık ve gölge gibi unsurları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş. dersin konu ve yöntemi hakkında bilgilendirme | Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | canlı model büstün desen çizimi | Eskiz çizimler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Kil hazırlama | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | canlı model büstün kilden modelaj çalışması | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | büstün kilden baş ve boyun oluşturma | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | büstün kilden kulak burun yüz, göz dudak vb. oluşturma | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | 1. Büstün kalıbının alınması. | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Portfolyo |
9 | 2. Kil hazırlama | Eskiz çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | 2. Antik büst ve detay desen çizimi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | 2. Antik büst ve detay kilden modelaj çalışmasına başlama | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | 2. Antik büst ve detay kilden modelaj çalışmasının devamı | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | 2. Antik büst ve detay kilden modelaj çalışmasının tamamlanması | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | 2. Büstün kalıbının alınması. | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
15 | Döküm yapılması. | Kalıp hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,68 | ||
AKTS | 8 AKTS |