Genel Bilgi
Kod | RSMZ220 |
Ad | Anasanat Atölye II (Resim) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CEM DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının resim sanatının temel elemanlarını, renk teorilerini, renk ilişkilerini, bir resmi biçimsel olarak analiz etme becerisini geliştirmeyi amaçlar. Bu ders ayrıca öğretmen adaylarının özgün plastik bir geliştirebilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu derste, ileri düzeyde renk ve boya bilgisi verilir. Resmin temel elemanları ve ilkelerinin kavratılması için kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapılır. Bu derste farklı sanat teknikleri anlatılır, verilen her tekniği iyi temsil eden eserler biçimsel olarak incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Lynton, N. Modern Sanatın Öyküsü, , Remzi Kitabevi, 1991 Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Berger, J. Görme Biçimleri, Metis Yay. Tunalı, İ. Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi Fıscher, E. Sanatın Gerekliliği, e yay. Smith, E.L. Art Today, A Phaidon Book Wilson, M. Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, Hayal Perest Fineberg, J. 1940tan Günümüze Sanat, Karakalem Kitabevi Yayınları
Notlar
Dergi ve Sanatçı Katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Renk etkileşimlerini açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Önde gelen renk kuramlarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Bir resmi biçimsel olarak analiz edebilir |
ÖÇ04 | Kendi ürettiği resimlerindeki biçimsel ilkeleri açıklayabilir |
ÖÇ05 | Kendine özgü plastik bir dil bütünlüğü oluştururken, sanatsal anlamlandırmayı ve anlama kavramını geliştirebilir. |
ÖÇ06 | Farklı materyallerin, araçların kullanımında artan becerilerini ifade edebilir. |
ÖÇ07 | Bireysel ve grup eleştirilerinde başarı ve başarısızlığı açıklayabilir ve değerlendirebilirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma ortamının hazırlanması, ders içeriğinin açıklanması, gerekli materyallerin bildirilmesi, kaynak önerileri | kaynak araştırılması, önerilecek kitap ve katalog listesinin oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İlk uygulamalardan günümüze resimde kolaj kavramı ve tekniği. Uygulama çalışmaları | Slayt ve ppt. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kolaj tekniği ile uygulama çalışmaları 1 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kolaj malzemeleri ve yağlı boyalarla karışık teknik çalışmaları 2 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tuval üzerine yağlı boya: Natürmort çalışmaları 1 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tuval üzerine yağlı boya: Natürmort çalışmaları 2 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tuval üzerine yağlı boya: Figüratif çalışmalar | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Proje sunum. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Peyzaj resminin tarihsel gelişimi ve çağdaş sanatta peyzaj. Uygulama çalışmaları | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tuval üzerine yağlı boya peyzaj resim çalışmaları | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sanatta soyut ve soyutlama kavramları. Resimde espas kavramı. Uygulama çalışmaları. | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Soyutlama denemeleri | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Desen ,eskiz ve taslak çizimlerle özgün kompozisyon çalışmaları. | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Özgün kompozisyon çalışmaları. Yağlı boya ya da akrilik boya 1 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Özgün kompozisyon çalışmaları Yağlı boya ya da akrilik boya 2 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya tesllimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 8 | 64 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,32 | ||
AKTS | 8 AKTS |