Genel Bilgi
Kod | ILEMT800 |
Ad | Tez Çalışması(Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencinin iletişim çalışmaları alanında ilgi duyduğu bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, ilgili konuda topladığı verileri analiz etmesi, elde ettiği bulguları yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, iletişim çalışmaları alanında seçilen bir konunun bilimsel araştırma yöntemi ile araştırılması, incelenmesi, analiz edilmesi ve rapor olarak sunulmasını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Doktora derslerinin tamamlanmış olması koşluyla alınabilir.
Kaynaklar
Araştırma Notları
Notlar
Tez Önergesi ve Sunumlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim çalışmaları alanında bilimsel araştırma önerisi hazırlar. |
ÖÇ02 | Araştırma önerisini bilimsel araştırma yöntemini kullanarak araştırır. |
ÖÇ03 | Yaptığı araştırma çerçevesinde topladığı verileri çözümler. |
ÖÇ04 | Elde ettiği bulguları ilgili literatür ve araştırmada benimsediği yaklaşım çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ05 | Çalışmasını bilimsel araştırma raporu olarak hazırlar ve sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 4 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma konusu ile ilgili incelenecek kaynakların belirlenmesi | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür taraması 1 | Kaynakların okunması, değerlendirilmesi ve yazılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür taraması 2 | Kaynakların okunması, değerlendirilmesi ve yazılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırma probleminin, amacının belirlenmesi ve veri toplama yönteminin seçilmesi | Kaynakların okunması, değerlendirilmesi ve yazılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Veri Toplama 1 | Alan Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Veri Toplama 2 | Alan Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Rapor Sunma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Veri Toplama 3 | Alan Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Veri Toplama 4 | Alan Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Verilerin analizi ve yorumlanması 1 | Analiz ve yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Verilerin Analizi ve Yorumlanması 2 | Analiz ve Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Verilerin Analizi ve Yorumlanması 3 | Analiz ve Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Sonuçların değerlendirilmesi | Değerlendirme ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Çalışmanın bilimsel rapor halinde jüriye sunulması | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezin Sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezin Değerlendirirlmesi | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 4 | 15 | 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 4 | 23 | 92 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |