ILEMS800 Seminer(Z)

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEMS800
Ad Seminer(Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin ders kapsamında çalışmak istedikleri alanda hazırlayacakları rapor ile tez çalışmasına bir hazırlık oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin bir araştırma konusu belirleyerek, bu araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapmalarını, araştırma yöntemi belirlemelerini ve rapor hazırlayarak, bunu sunmalarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Seminer Notları ve Sunumlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma yapmak istediği konuyu belirler.
ÖÇ02 Araştırma yapacağı konuda literatür incelemesi yapar ve literatürdeki bilgileri konusu çerçevesinde sentezler.
ÖÇ03 Araştırma yapacağı konuya uygun yöntem belirler.
ÖÇ04 Yaptığı araştırmayı rapor haline getirir.
ÖÇ05 Hazırladığı raporu grup önünde sunar.
ÖÇ06 Hazırladığı raporu verilen geribildirimden yararlanarak geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ02 Belirsiz İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 3
PÖÇ03 Belirsiz İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 4
PÖÇ04 Belirsiz İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 4
PÖÇ05 Belirsiz Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Belirsiz İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 5
PÖÇ07 Belirsiz Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. 5
PÖÇ08 Belirsiz Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ09 Belirsiz Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Belirsiz Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma Konusunun Belirlenmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma Sorularının Belirlenmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür İncelemesi 1 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Literatür İncelemesi 2 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Bireysel Çalışma
5 Literatür İncelemesi 3 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Literatür İncelemesi 4 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Literatürün Değerlendirilmesi Araştırma, Yorumlama, Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Araştırma, Yorumlama, Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma Yönteminin Belirlenmesi 1 Araştırma, Yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Araştırma Yönteminin Belirlenmesi 2 Araştırma, Yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Öneriler Geliştirme 1 Okuma, Araştırma, Yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Öneriler Geliştirme 2 Okuma, Araştırma, Yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
13 Rapor Hazırlama Araştırma, Yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Raporun Sunulması Sunu Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Raporun Değerlendirmesi Yorumlama, Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yorumlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:45