Genel Bilgi
Kod | ILEMS800 |
Ad | Seminer(Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin ders kapsamında çalışmak istedikleri alanda hazırlayacakları rapor ile tez çalışmasına bir hazırlık oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin bir araştırma konusu belirleyerek, bu araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapmalarını, araştırma yöntemi belirlemelerini ve rapor hazırlayarak, bunu sunmalarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Seminer Notları ve Sunumlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yapmak istediği konuyu belirler. |
ÖÇ02 | Araştırma yapacağı konuda literatür incelemesi yapar ve literatürdeki bilgileri konusu çerçevesinde sentezler. |
ÖÇ03 | Araştırma yapacağı konuya uygun yöntem belirler. |
ÖÇ04 | Yaptığı araştırmayı rapor haline getirir. |
ÖÇ05 | Hazırladığı raporu grup önünde sunar. |
ÖÇ06 | Hazırladığı raporu verilen geribildirimden yararlanarak geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 4 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma Sorularının Belirlenmesi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür İncelemesi 1 | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Literatür İncelemesi 2 | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
5 | Literatür İncelemesi 3 | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Literatür İncelemesi 4 | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Literatürün Değerlendirilmesi | Araştırma, Yorumlama, Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma, Yorumlama, Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma Yönteminin Belirlenmesi 1 | Araştırma, Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Araştırma Yönteminin Belirlenmesi 2 | Araştırma, Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Öneriler Geliştirme 1 | Okuma, Araştırma, Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Öneriler Geliştirme 2 | Okuma, Araştırma, Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
13 | Rapor Hazırlama | Araştırma, Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Raporun Sunulması | Sunu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Raporun Değerlendirmesi | Yorumlama, Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yorumlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |