Genel Bilgi
Kod | ILEM824 |
Ad | Feminist Teori ve Medya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı feminist teorilerin değerlendirilmesi ve toplumsal cinsiyete ilişkin farkındalık yaratmaktır. Feminist kuramlar arasındaki benzerliklerin ve farklılıklar, medya metinleri ile yeniden üretilen toplumsal cinsiyet rollerinin eleştirisi, Konu ile ilgili medya metinlerinin yapıbozuma uğratılması, cinsiyetçi olmayan medya metinlerini yaratılması üzerine düşünme pratikleri edinilmesidir
Dersin İçeriği
Feminist teori hakkında alana ilişkin bilgiler vermek
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Barthes, R. (1996). Çağdaş Söylenler. (Çev. S. Ö. Kasar). İstanbul:Yapı Kredi Yayınları Conell, R.W. (1998) Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları Mulvey, L. (2008). Görsel Zevk ve Anlatı Sineması. Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri içinde, İstanbul: İletişim Yayınevi, 277-298.
Notlar
Özbudun, Sibel (1984) Niçin Feminizm Değil Süreç Yayınları, İstanbul Arat, Necla (1986) Kadın Sorunu, Say Yayınlan, İstanbul, Dannovan J. (2009) Feminist Teori Çev.A. Bora ve Diğerleri. İletişim Yayınları, İstanbul. Tong, R (2009) Feminist Thought. Westview Pres, USA -Kuhn, A. (1982). Women’s Pictures: Feminism and Cinema. London: Routledge and Kegan Paul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Medya içeriklerini feminist yaklaşımlarla ele alır |
ÖÇ02 | Feminist teori ve Feminizm hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Eleştirel düşünceyi cinsiyet temelinde sorgular |
ÖÇ04 | Kadın erkek eşitliğinin teoriler düzeyinde inceler |
ÖÇ05 | Feminist düşüncenin tarihsel gelişimi konusunda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 2 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | 1 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Feminst teorinin başlangıcı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | radikal feminist teori, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | psikanalitik feminist teori, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Marksist feminist teori, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | sosyalist feminist teori ve postmodern feminist teori | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | postyapısal teori | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Feminist eleştiri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sinemada feminist eleştiri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Medya metinlerinde Feminist eleştiri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Haber metinlerinde feminist eleştiri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dizilerde feminist eleştiri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Günümüzde feminist teori | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Günümüzde feminist teori ve yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dönem başında itibaren verilen bir projenin sonuçlandırılması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |