Genel Bilgi
Kod | ILEM811 |
Ad | Kültür, Kimlik ve İletişim Tartışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Kültür ve Kimlik üzerine farklı yaklaşımlar analiz edilerek, kültür ve kimlik sorunlarının iletişimle ilgili bağlantısını anlamak, açıklamak ve kültür ve kimlik eksenli soru ve sorunlar ile kamu ve özel kurumların kültür politikaları hakkında araştırmalar yaparak yeni yaklaşımlar geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İletişim çalışmaları ekseninde kültür ve kimlik alanındaki çalışmaların ve yaklaşımların tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kimlik Politikaları Derleyen: Fırat Mollaer Doğu Batı Yayınları/Modernite ve Bireysel Kimlik, Anthony Giddens, Say Yay., 2010/Marshall Berman, Katı Olan Herşey Buharlaşıyor, İletişim yay, 2013/Türkiye´de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Reşat Kasaba, Sibel Bozdoğan, Tarih Vakfı, 2010
Notlar
Kültür ve Kimlik Nafiz Tok Ayrıntı Yayınları/Türkiye´de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Reşat Kasaba, Sibel Bozdoğan, Tarih Vakfı, 2010
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür ve kimlik tartışmaları ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiye sahip olarak,. Kültürlerarası iletişim ile ilgili terminolojiyi içselleştirir. |
ÖÇ02 | Kültürlerlerarası farklılıkları yönetmek ve birlikte yaşamak konusunda yorum yapar ve çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ03 | Kültür, kimlik ve iletişim alanındaki çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller. |
ÖÇ04 | Kültür, kimlik ve iletişimin beslendiği psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji ve kültürel antropoloji gibi alanlardan gelen bilgilerini sentezler. |
ÖÇ05 | Kültür, kimlik ve iletişim alanındaki çalışmalar konusundaki bilgisinden yararlanarak bu alanda derinlemesine analizler yapar ve bu alanda araştırma yapar, rapor ve makale yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 4 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 5 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür, kimlik ve İletişim Kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kültür ve Kimlik arasındaki İlişki | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kültürel Kimlikler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kültürel Kimlik Krizleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kimlik Politikaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kültürel Kimlik Problemleri ve İletişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kültür ve İletişim Politikaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve Sunuş hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Etnik ve Ulusal Kimlik Problemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dinsel Kimlik Problemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Toplumsal Cinsiyet Problemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ayrımcılık ve İnsan Hakları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ayrımcılıkla Mücadele ve İletişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Makale Yazımı Hazırlığı | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Araştırma ve yazma | Araştırma ve Yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makale Sunumu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |