Genel Bilgi
Kod | ILEM803 |
Ad | Kent Kültür ve Anlatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, anlatının çeşitli mecralardaki görünümü aracılığıyla ortaya çıkan kent kültürünü irdelemek olacaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, kent, kültür ve anlatı ele alınacaktır. Anlatı kavramının sosyal bilimlerindeki yeri, bir iletişim aracı olarak anlatı, bir anlatı olarak sanat, sözlü tarih, biyografi, otobiyografi ve anılar üzerinden kent konu edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
aranmaz
Kaynaklar
Mumford, Lewis.Tarih Boyunca Kent. Kökenleri, Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği. Çevirenler: Gürol Koca & Tamer Tosun, 1.Basım Ayrıntı yayınevi 2007
Notlar
Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kentleri biçimlendiren toplumsal ilişkileri tanımak |
ÖÇ02 | Güncel kentsel değişme süreçlerini analiz edebilmek |
ÖÇ03 | Kent ve iletişim kavramları arasında bağ kurabilmek |
ÖÇ04 | Kent kültürünü anlatılar düzeyinde tartışmak |
ÖÇ05 | Kent anlatılarını araştırmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kent Kavram ve Kuramları | İlgili Okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kent ve Tarih | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kent ve çevre | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kültür ve Kent | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kentlileşme | ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kent, Mekân ve Kültür | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kent, Kültürel Çeşitlilik ve Kamusal Alan | ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Anlatı | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kentlerin Keşfi | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kentlerin Keşfi: Anlatılar | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kentlerin Keşfi: Anlatılar1 | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kentlerin Keşfi: Anlatılar 2 | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kentlerin Keşfi: Anlatılar 3 | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kentlerin Keşfi: Anlatılar 4 | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bireysel Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |