Genel Bilgi
Kod | ILEM823 |
Ad | Toplumsal Hareketler ve Medya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşçi hareketleri, Feminist dalgalar, Sivil Haklar hareketi, Kölelik ayaklanmaları, Siyahi İnsanların Yaşamı Değerlidir hareketi, Frankfurt Okulu’nun eleştirel kuramı, Wallersten’in sistem karşıtı hareketleri temellerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Toplumsal hareketlerin hangi epistemelojilerle ortaya çıktığı tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Arendt, H. (1994) İnsanlık Durumu, çev. Bahadır Sina Şener, İstanbul: İletişim Yayınları.
Notlar
Arendt, H. (2009) Kötülüğün Sıradanlığı Adolf Eichmann Kudüs’te, çev. Özge Çelik, İstanbul: Metis Yayınları. Bauman, Z. (1997) Modernite ve Holocaust, çev. Suha Sertabiboğlu, İstanbul: Sarmal Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumsal hareketler ve Medya kavramlarını açıklayabilecek yetkinliğe sahip olur. |
ÖÇ02 | Toplumsal hareketlerin epistemolojisi konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Feminist dalgalar, Sivil Haklar hareketi, neoliberal karşıtı küresel toplumsal hareketler konusunda farkındalık kazanır. |
ÖÇ04 | Sosyal bilimler alanında toplumsal hareketler ve medya konularında eleştirel düşünme yöntemi ile makale yazabilir. |
ÖÇ05 | Geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine eleştirel yaklaşımla Sosyal Bilimler alanına uygulayabilir. |
ÖÇ06 | Medyanın toplumda meydana gelen olayları, değişimleri nasıl şekillendirdiğini ve bununla ilgili yaşanan sorunları analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 2 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 2 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal hareketler ve Medyaya Giriş | Tanışma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toplumsal hareketlere giriş 2 | Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Toplumsal Hareketler Teorileri | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Toplumsal Hareketler ve Geleneksel Medya | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Post-Endüstriyel Toplum Kuramları: Post-Fordist Toplum | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Post-Endüstriyel Toplum Kuramları: Enformasyon Toplumu | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Post-Endüstriyel Toplum Kuramları: Ağ Toplumu | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Toplumsal Hareketlerin Analizi: Sivil haklar hareketi | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Toplumsal Hareketlerin Analizi: Feminizm dalgaları | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Toplumsal Hareketlerin Analizi: Siyahi insanların hayatları değerlidir hareketi | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Toplumsal Hareketlerin Analizi: Kölelik ayaklanmaları | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Toplumsal Hareketlerin Analizi: Eleştirel Kuram | Makale Analizi ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Makale Analizi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |