RSMZ301 Anasanat Atölye 3 (Grafik)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ301
Ad Anasanat Atölye 3 (Grafik)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, temel grafik tasarım algısının üzerine inşa edilen projeler ile öğrencinin farklı kavramlar hakkında yaratıcı fikir geliştirmesi bunu fikirlerini etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürmesi sağlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrencilerin geçen dönemlerde edindikleri temel grafik tasarım algısı ve yaratıcı düşünme alışkanlıklarını yeni projelerle dijital ortama aktarmaktadırlar.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Garfield, S. Tam Benim Tipim, Domingo Yayınevi Armstrong, H. Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları.

Notlar

Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar: http://gmk.org.tr/publications/yazilar , https://www.ico-d.org/ , https://www.aiga.org/ https://www.designobserver.com/ , http://www.posterfortomorrow.org/ http://www.posterposter.org/ , https://www.typographicposters.com/ https://adage.com/ , https://www.adsoftheworld.com/ , https://www.adforum.com/ https://www.epica-awards.com/ , http://kirmiziodulleri.com/ https://www.thisiscolossal.com/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Grafik Tasarım alanına ait öğrendiği temel kavramları önceki yıllardakinden bir üst düzeyde hayata geçirir.
ÖÇ02 2.Bir fikrin, mesajın, veya kavramın iletilmesinde alternatif düşünme yöntemlerini uygular.
ÖÇ03 3.Bir mesajın etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürülmesi noktasında yetkin kararlar alma konusunda tecrübe kazanır.
ÖÇ04 4.Grafik ürün dağarcığını uygulama projesine bağlı olarak genişletir.
ÖÇ05 5.Konsepte uygun yaratıcı ve farklı görsel çözümler üretir.
ÖÇ06 6.Grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ07 7.İçerik araştırması yapma konusunda derinleşerek tecrübe kazanır.
ÖÇ08 8.Verilen zaman içerisinde tasarım sürecini yönetme becerisini geliştirir
ÖÇ09 Grafik ürünlerde biçim ve içerik ilişkisini bilir.
ÖÇ10 Grafik tasarım sürecinde gerekli olan programları kullanma yetisine sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 3
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Selamlaşma, tatil sürecine dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yeni projeye başlamadan önce projeyle ilgili brief nasıl alınır-verilir, nasıl kaynak taramaları yapılır, yapılan araştırmaların topluca görüşülmesi, İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Verilen proje ile ilgili yapılan ön araştırmaların değerlendirilmesi. Seçilen projenin öncelikle araştırmalar sonrasında nedeniyle birlikte yazılı bir biçimde aktarılması ve atölye ortamında paylaşılması. İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Projeyle ilgili eskizlerin ortaya çıkması İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. Orjinal aşamasına geçilmesi. İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Proje orjinallerinin renklendirme aşamasına geçilmesi ve renklerin grafik tasarım alanlındaki önemi hakkında bilgi verilmesi. Tasarımları bilgisayar ortamına aktarılması. İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 7.Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru netleştirilmesi . 7.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 9.Öğrencilerin vize sunumlarının toplu olarak değerlendirilmesi ve yeni proje konusunun tanıtılması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Proje konusu hakkında öğrenci araştırma ve ilk yorumlarının toplu olarak değerlendirilmesi. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yeni proje konusu olan 8-10 yaş çocuklar için hikaye kitabı tasarlanırken nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda fikir alış-verişinde bulunulması. lgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Verilen proje ile ilgili yapılan ön araştırmaların değerlendirilmesi. Seçilen projenin öncelikle araştırmalar sonrasında nedeniyle birlikte yazılı bir biçimde aktarılması ve atölye ortamında paylaşılması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru netleştirilmesi. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 09:35