RSMZ303 Anasanat Atölye 3 (Heykel)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ303
Ad Anasanat Atölye 3 (Heykel)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Üç boyutlu düşünme biçimi ile birlikte; çizim, kompozisyon ilkeleri, kil biçimleme, kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanmak

Dersin İçeriği

Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanatın Öyküsü. Norbert Lynton, remzi Kitabevi, Modern Sanatın Öyküsü. E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanat ve Yanılsama.Pierre Bourdieu,Alfa Yayıncılık, Özi Huntürk, Heykel ve Sanat Kuramları, Hayalperest Yayınları, Sanatın Kuralları.Özi Huntürk,Hayalperest Yayınevi,Heykel ve Sanat Kuramları

Notlar

kütüphane, atölye çalışmaları, çeşitli sanatçı örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyut algısını kazanır.
ÖÇ02 Canlı modelden Anatomi çalışmaları yaparak, insan bedenini tanır,
ÖÇ03 Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritm, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklar.
ÖÇ04 Canlı modellerden büst etütleri yapar.
ÖÇ05 Negatif kalıplardan pozitif dökümleri yapar.
ÖÇ06 Malzeme ve teknik bilgilerini ilk ve orta okul düzey öğrencilerine öğretir.
ÖÇ07 Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak ilk ve orta öğretim öğrencilerinin gelişimini izler,
ÖÇ08 Doğa formlarının plastik yorumlarını yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 2
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin amacı, yöntemi, konuları ve ölçme-değerlendirme (sınav, performans, sunum, vb.) hakkında bilgilendirme yapma Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Çalışma konusunun ( canlı modelden etüt çalışması) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi Eskiz çizimler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi, Eskiz çizimler, örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Canlı modelden etüt çalışmasına başlangıç Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Uygulama süreci 2, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Uygulama süreci 3, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Çalışmanın sonlandırılması ve genel değerlendirme Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yeni çalışma için, konu (Duruş, Pozisyon) belirlenmesi ve örnekler üzerinden tartışılması,eleştiri ve analiz yapma, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi ve anatomik detay çizimleri Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Canlı modelden etüt çalışmasına başlangıç 1, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Canlı modelden etüt çalışması, 2 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Canlı modelden etüt çalışması, 3 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Canlı modelden etüt çalışması, 4 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Başarılı çalışmaların kalıbının alınması, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
16 Çalışmaların kalıptan çıkarılması Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.12.2024 02:08