ILEM825 Çevre, İklim, Afet İletişimi ve Medya

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM825
Ad Çevre, İklim, Afet İletişimi ve Medya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr.Öğr. Üyesi Kenan ATEŞGÖZ


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin sonunda öğrencilerin çevre, iklim ve afet iletişimine dair yeterlilik kazanması ve ilgili iletişim türlerini medyanın güncel yaklaşımlarını göz önüne alarak yorumlayabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, çevre, iklim ve afet iletişimi gibi konular medya ile olan ilişkisi doğrultusunda, güncel teorik ve pratik yaklaşımlar ışığında tartışılacak ve değerlendirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

• Ahmed, A. (2019). Communication process of disaster management: shift from web 2. to web 3.0. içinde Management Association (Editör), Emergency and disaster management: Concepts, methodologies, tools, and applications. (ss. 619-639). IGI Global. • Allgaier, J. (2019). Science and environmental communication on YouTube: Strategically distorted communications in online videos on climate change and climate engineering. Frontiers in communication, 4, 36. https://doi.org/10.3389/ fcomm.2019.00036 • Ayvaz, Z. (1998). Çevre Eğitimine Giriş, Çevre Koruma ve Araştırma Vakfı (Çev-Kor), Çevre Eğitimi Merkezi Yayınları:3, İzmir • Beirle, T. C. & Cayford, J. (2002). Democracy in Practice: Public Participation in Environmental Decisions, RFF Press, 2002. • Bozyiğit, R., Karaaslan, T. (1998). Çevre Bilgisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. • Cox, R. (2013). “Environmental communication and the public sphere”, Third Edition, United States Of America: Sage Publication, 2013. • Çepel, N. (2003). Ekolojik Sorunlar ve Çözümleri, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, Ankara. • Doğan, D. (1993). Mehmet; İletişim ve Dehşet Çağı, Timaş Yayınları, İstanbul. • Flor, G. (2004). Alexander; Environmental Communication: Principles, Approaches and Strategies of Communication Applied to Environmental Management, Diliman, Quezon City, Philippines: University of the Philippines-Open University. • Günay, K. & Güçdemir, Y. (2022). İklim Değişikliği İletişimi Bağlamında Türkiye’de 2020- 2021Yılları Arasında Sivil Toplum Kuruluşlarının Twitter Paylaşımlarının Konu Modelleme Analizi. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12 (4), 1026-1045. • Haddow, G. D. & Haddow, K. S. (2014). Disaster communication in a changing world. Elsevier. • Hulme, M., 2009. Why we disagree about climate change. Cambridge: Cambridge University Press. • Kahan, D.M., et al., 2012. The polarizing impact of science literacy and numeracy on perceived climate change risks. Nature Climate Change, 2, 732–735. doi:10.1038/nclimate1547 • Lai, C. & Tang, T. (2021). Disaster communication behaviors in the U.S. and China: which channels do you use and with whom?, Journal of Applied Communication Research, 49(2), 207-227, https://doi.org/10.1080/00909882.2021.190058 8. • Leal Filho, W., Lackner, B., & McGhie, H. (2019). Addressing the Challenges in Communicating Climate Change Across Various Audiences (W. Leal Filho, B. Lackner, & H. McGhie, Ed.). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-98294-6 • McQuail, D. (1987). Mass Communication Theory An Introduction, Sage Publications, London. • Moser, S.C. and Dilling, L., 2011. Communicating climate change: closing the scienceaction gap. In: J.S. Dryzek,R.B. Norgaard, and D. Schlosberg, eds. The Oxford handbook of climate change and society. Oxford: Oxford University Press • Nerlich, B., Koteyko, N., Brown, B. (2010), Theory and Language of Climate Change Communication. WIREs Clim Change, 1: 97-110. https://doi.org/10.1002/wcc.2 • Paul, M. J. (2001). Interactive disaster communication on the internet: a content analysis of sixty-four disaster relief home pages. Journalism & Mass Communication Quarterly, 78(4), 739–753, https://doi.org/10.1177/10776990 0107800408. • Platania, F., Hernandez, C. T. & Arreola, F. (2022). Social media communication during natural disasters and the impact on the agricultural market. Technological Forecasting and Social Change, 179, 1-15. https://doi.org/10.1016/j. techfore.2022.121594. • Reis, R. (1999). Environmental News: Coverage of Earth Summıt by Brazilian Newspapers, Science Communication, Thousand Oaks: Sage Publication:21, 1999. • Şengönül, K. (2004). Yaşadığımız Çevre ve Çevre Sorunlarının Ekolojik Boyutları, Çevre Gönüllüleri Derneği Yayını, İstanbul. • Zemp, H. (2010). Natural hazards: changing media environments and the efficient use of ICT for disaster communication. içinde E. Asimakopoulou & N. Bessis (Editörler), Advanced ICTs for disaster management and threat detection: collaborative and distributed frameworks. (ss. 46-64). IGI Global.

Notlar

Çevrimiçi kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre, İklim ve Afet iletişiminin güncel boyutları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Çevre, İklim ve Afet iletişiminin medya dolayımlı pratiklerini ortaya koyar.
ÖÇ03 Eleştirel düşünme yetisini geliştirebilir.
ÖÇ04 Çevre, İklim ve Afet iletişim platformları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Çevre, İklim, Afet iletişimi ve medyaya ilişkin yöntemleri etkin bir şekilde kullanabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
PÖÇ02 Belirsiz İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
PÖÇ03 Belirsiz İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
PÖÇ04 Belirsiz İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 5
PÖÇ05 Belirsiz Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Belirsiz İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.
PÖÇ07 Belirsiz Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir.
PÖÇ08 Belirsiz Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ09 Belirsiz Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Belirsiz Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders akışı, işleniş tarzı, değerlendirme yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi. İlgili kaynakların paylaşılması, örnek paylaşımı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişim tarihi Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 İletişimin boyutları Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çevre, İklim, Afet iletişiminde medyanın rolü Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Çevre, İklim, Afet iletişiminde medyanın sorumlulukları Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çevre, İklim, Afet İletişimi ve toplumsal yansımaları Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Çevre haberciliği Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İklim haberciliği Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Afet haberciliği Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Çevre haberi okuryazarlığı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İklim haberi okuryazarlığı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Afet haberi okuryazarlığı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Çevre, İklim, Afet politikaları ve medya Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Çevre, İklim ve Afet iletişimi yönetiminin geleceğine yönelik fikir paylaşımı, tartışma ve görüşler Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:54