Genel Bilgi
Kod | TDE708 |
Ad | Türk Halk Edebiyatının Kaynakları II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYHAN KARAKAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Türk Halk Edebiyatının temel kaynaklarını öğrencilere tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Türk halk edebiyatının başlıca kaynakları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erman Artun - Türk Halk Edebiyatına Giriş
Notlar
M. Fuat Köprülü - Türk Edebiyatı Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk edebiyatı metinlerini inceleme yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Halk edebiyatı metinlerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Makale yazma yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Bildiri yazma yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ05 | Manzum-mensur türlerle ilgili yayınları tahlil eder. |
ÖÇ06 | Sözlük çalışmalarını tahlil eder. |
ÖÇ07 | Halk edebiyatıyla ilgili yüksek lisans tezlerini tahlil eder. |
ÖÇ08 | Halk edebiyatıyla ilgili doktora tezlerini tahlil eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir makaleyi biçim, içerik ve üslup açısından değerlendirme 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bir makaleyi biçim, içerik ve üslup açısından değerlendirme 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Örnek metinlerden yola çıkarak metin tasnif etme 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Örnek metinlerden yola çıkarak metin tasnif etme 4 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Benzer anlatıları bir araya getirerek versiyon farklarını ortaya koyma 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Benzer anlatıları bir araya getirerek versiyon farklarını ortaya koyma 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Benzer anlatıları bir araya getirerek versiyon farklarını ortaya koyma 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Benzer metinlerden tek bir metin elde etme çabası | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Benzer metinlerden tek bir metin elde etme çabası 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tahlili yapılan metinlerin eleştirisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Değişik kaynakları bir araya getirerek makale yazma çalışmaları 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Değişik kaynakları bir araya getirerek makale yazma çalışmaları 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Değişik kaynakları bir araya getirerek makale yazma çalışmaları 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Değişik kaynakları bir araya getirerek makale yazma çalışmaları 4 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |