Genel Bilgi
Kod | ELT835 |
Ad | Contrastive and Corpus Driven Interlanguage Error Analysis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders İngilizce ve Türkçenin karşılaştırılması ile İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenicilerin İngilizce aradillerine odaklanarak, karşıtsal ve derlem tabanlı hata çözümlemesi üzerine gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgileri vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders İngilizce ve Türkçenin karşılaştırılması ile İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenicilerin İngilizce aradillerine odaklanarak, karşıtsal ve derlem tabanlı hata çözümlemesi üzerine gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Dersin uygulamalı bölümünde aşağıdaki derlemler üzerinde çözümlemeler yapılacaktır: Cambridge Öğrenici Derlemi Uluslararası Öğrenici İngilizcesi Derlemi Cambridge Akademik Dil Derlemi İngilizce Görünüm Projesi Derlemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
McEnery T. & Hardie A. (2012). Corpus linguistics : method theory and practice. Cambridge University Press.
Notlar
Kopaczyk J. Tyrkkö Jukka & European Society for the Study of English. (2018). Applications of pattern-driven methods in corpus linguistics. John Benjamins Publishing Company.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derlem Dibilimine ait temel kavramların edinimi |
ÖÇ02 | Hata çözümlemesine ait daha önce yapılmış çalışmaların incelenmesi |
ÖÇ03 | Karşıtsal çözümleme ile derlem tabanlı çözümleme ilişkisi ve ayrışmaları |
ÖÇ04 | Delem tabanlı çözümlemede CQL |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derlembilime giriş ve temel kavramlar | Ön araştırma | |
2 | Derlembilim araçları ve çözümlemede kullanılan yazılımlar | Ön araştırma | |
3 | Derelembilim ve tanıklıdizin oluşturma | Literatür taraması | |
4 | Derelembilimde kullanılan etiketleme araçları | Okuma | |
5 | Derlem oluşturma ve kuralları | Ön okuma | |
6 | Dilbilim araştırmalarında derlembilimin yeri | Ön okuma | |
7 | Karşıtsal çözümleme ve yabancı dil eğitimde kullanımı | Literatür taraması | |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | |
9 | Dilbigisel yapıların karşılaştırılmasında yapılan işlemler: Türkçe ve İngilizce | Ön araştırma | |
10 | Geleneksel hata çözümlemesi | Kuramların araştırılması | |
11 | Cambridge Öğrenici Derlemi | Ön okuma | |
12 | ICLE Öğrenici Derlemi | Ön okuma | |
13 | Derlem tabanlı hata çözümlemesi: Uluslararası Öğrenici Derlem | Literatür taraması | |
14 | Derlem tabanlı hata çözümlemesi: İngilizce Öğrenici Profili Derlemi | Ön okuma | |
15 | Derlem tabanlı hata çözümlemesi: Sayısal çözümleme ve Log Likelihood | Ön okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |