ELT832 Classroom Discourse in Action and Teacher Development

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT832
Ad Classroom Discourse in Action and Teacher Development
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RANA YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Walsh, S. (2011) Exploring Classroom Discourse. Routledge. Seedhouse, P. (2004). The interactional architecture of the language classroom: A conversation analysis perspective. Oxford: Blackwell.

Notlar

Additional articles provided by the course tutor.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf söylemi hakkında farklı açılardan bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 etkili bir öğretim için önemli olan dil, iletişim ve öğrenmede dil ve iletişim arasındaki ilişkinin farkına varır ve bunu farkındalığı derslerde gösterir.
ÖÇ03 sınıf söylemini çalışmada kullanılan farklı yaklaşımları değerlendirir.
ÖÇ04 sınıf iletişimi yetisi kavramı hakkında farkındalık oluşturur.
ÖÇ05 sınıf iletişimi yetisi kavramı hakkında araştırma, değerlendirme ve yansıtma yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Introduction: Nature of Classroom Interaction makale/kitap bölümü okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
2 Classroom Discourse and Teaching makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
3 Classroom Discourse and Learning makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
4 Approaches to studying classroom discourse-1 makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
5 Approaches to studying classroom discourse-2 makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
6 Alternative approaches to studying classroom discourse makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
7 Enhancing understandings of classroom discourse makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 The SETT Framework-1 makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 The SETT Framework makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
11 Classroom discourse as reflective practice makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
12 Classroom interactional competence-1 makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
13 Classroom interactional competence-2 makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
14 Classroom Discourse: Looking back makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
15 Classroom Discourse: Future Directions makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
16 Revizyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:56