Genel Bilgi
Kod | ELT832 |
Ad | Classroom Discourse in Action and Teacher Development |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RANA YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Walsh, S. (2011) Exploring Classroom Discourse. Routledge. Seedhouse, P. (2004). The interactional architecture of the language classroom: A conversation analysis perspective. Oxford: Blackwell.
Notlar
Additional articles provided by the course tutor.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf söylemi hakkında farklı açılardan bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | etkili bir öğretim için önemli olan dil, iletişim ve öğrenmede dil ve iletişim arasındaki ilişkinin farkına varır ve bunu farkındalığı derslerde gösterir. |
ÖÇ03 | sınıf söylemini çalışmada kullanılan farklı yaklaşımları değerlendirir. |
ÖÇ04 | sınıf iletişimi yetisi kavramı hakkında farkındalık oluşturur. |
ÖÇ05 | sınıf iletişimi yetisi kavramı hakkında araştırma, değerlendirme ve yansıtma yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introduction: Nature of Classroom Interaction | makale/kitap bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | Classroom Discourse and Teaching | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Classroom Discourse and Learning | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | Approaches to studying classroom discourse-1 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
5 | Approaches to studying classroom discourse-2 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | Alternative approaches to studying classroom discourse | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Enhancing understandings of classroom discourse | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | The SETT Framework-1 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | The SETT Framework | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | Classroom discourse as reflective practice | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Classroom interactional competence-1 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
13 | Classroom interactional competence-2 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | Classroom Discourse: Looking back | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Classroom Discourse: Future Directions | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
16 | Revizyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |