ELT825 Exploring Teacher Thinking

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT825
Ad Exploring Teacher Thinking
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLDEN İLİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğretmenlerin kendilerini ve diğer öğretmenlerin alana dair düşünce yapılarını çalışarak mesleki gelişimlerini hızlandırmaktır.

Dersin İçeriği

Öğretmen düşünceleri çalışmaları, öğretmenlikle ilgili konulardaki farklı görüşleri tartışma, farklı yöntemler kullanarak yansıtıcı düşünce ve yapısalcı bir yaklaşımla mesleki gelişime katkı sağlayacak çalışmalar içerir.

Dersin Ön Koşulu

İngiliz Dili Eğitimi alanında yüksek lisans yapmış olmak

Kaynaklar

Taggart, L. G., & Wilson, P.W., (2005). Promoting Reflective Thinking in Teachers: 50 Action Strategies. USA Corwin Press.

Notlar

Dewey, J. (1933). How we think. USA: Forgotten books.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Vygotsky'nin öğretmenlerin proksimal gelişim teorisini uygular.
ÖÇ02 Kelly'nin kişisel yapısalcılık teorisini çalışır ve üzerine gerçek yaşamla ilgili örnekler verir.
ÖÇ03 Profesyonel bir etkinlik olarak öğretmenlik kavramını kişisel bilişi doğrultusunda tanımlar.
ÖÇ04 Öğretmenlerin içgüdüsel değerlendirme ve karar verme temellerini değerlendirir.
ÖÇ05 Düşünce ve mesleki gelişim amaçlı etkinlikler tasarlar.
ÖÇ06 Eylem planları ve vaka çalışmaları uygular.
ÖÇ07 Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı uygulama stratejileri değerlendirir.
ÖÇ08 Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı görevleri analiz eder.
ÖÇ09 Zihinsel modeller açıklayabilir.
ÖÇ10 Metafor çalışmalar yapar.
ÖÇ11 Repertory Grid tekniği kullanır.
ÖÇ12 Strauss ve Glaser'ın Grounded teorisini inceler.
ÖÇ13 Kişisel çalışma desenlerini tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Vygotsky'nin öğretmenlerin proksimal gelişim teorisi Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Kelly'nin kişisel yapısalcılık teorisi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Profesyonel bir etkinlik olarak öğretmenlik Beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Öğretmenlerin içgüdüsel değerlendirme ve karar verme temelleri Problem çözme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Düşünce ve mesleki gelişim amaçlı etkinlikler Rol oynama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Eylem planlama Problem çözme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Vaka çalışması Örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Anlatım Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı uygulama stratejileri Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı görevler Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Zihinsel modeller yaratma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Metafor çalışmaları Benzetim Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Repertory Grid tekniği Gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Strauss ve Glaser'ın Grounded teorisi Gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
15 Kişisel çalışma desenlerinin tartışılması Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.12.2024 09:56