Genel Bilgi
Kod | ELT825 |
Ad | Exploring Teacher Thinking |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLDEN İLİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLDEN İLİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğretmenlerin kendilerini ve diğer öğretmenlerin alana dair düşünce yapılarını çalışarak mesleki gelişimlerini hızlandırmaktır.
Dersin İçeriği
Öğretmen düşünceleri çalışmaları, öğretmenlikle ilgili konulardaki farklı görüşleri tartışma, farklı yöntemler kullanarak yansıtıcı düşünce ve yapısalcı bir yaklaşımla mesleki gelişime katkı sağlayacak çalışmalar içerir.
Dersin Ön Koşulu
İngiliz Dili Eğitimi alanında yüksek lisans yapmış olmak
Kaynaklar
Taggart, L. G., & Wilson, P.W., (2005). Promoting Reflective Thinking in Teachers: 50 Action Strategies. USA Corwin Press.
Notlar
Dewey, J. (1933). How we think. USA: Forgotten books.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vygotsky'nin öğretmenlerin proksimal gelişim teorisini uygular. |
ÖÇ02 | Kelly'nin kişisel yapısalcılık teorisini çalışır ve üzerine gerçek yaşamla ilgili örnekler verir. |
ÖÇ03 | Profesyonel bir etkinlik olarak öğretmenlik kavramını kişisel bilişi doğrultusunda tanımlar. |
ÖÇ04 | Öğretmenlerin içgüdüsel değerlendirme ve karar verme temellerini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Düşünce ve mesleki gelişim amaçlı etkinlikler tasarlar. |
ÖÇ06 | Eylem planları ve vaka çalışmaları uygular. |
ÖÇ07 | Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı uygulama stratejileri değerlendirir. |
ÖÇ08 | Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı görevleri analiz eder. |
ÖÇ09 | Zihinsel modeller açıklayabilir. |
ÖÇ10 | Metafor çalışmalar yapar. |
ÖÇ11 | Repertory Grid tekniği kullanır. |
ÖÇ12 | Strauss ve Glaser'ın Grounded teorisini inceler. |
ÖÇ13 | Kişisel çalışma desenlerini tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vygotsky'nin öğretmenlerin proksimal gelişim teorisi | Tartışma | |
2 | Kelly'nin kişisel yapısalcılık teorisi | Bireysel çalışma | |
3 | Profesyonel bir etkinlik olarak öğretmenlik | Beyin fırtınası | |
4 | Öğretmenlerin içgüdüsel değerlendirme ve karar verme temelleri | Problem çözme | |
5 | Düşünce ve mesleki gelişim amaçlı etkinlikler | Rol oynama | |
6 | Eylem planlama | Problem çözme | |
7 | Vaka çalışması | Örnek olay | |
8 | Ara Sınav | Anlatım | |
9 | Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı uygulama stratejileri | Tartışma | |
10 | Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı görevler | Grup çalışması | |
11 | Zihinsel modeller yaratma | Grup çalışması | |
12 | Metafor çalışmaları | Benzetim | |
13 | Repertory Grid tekniği | Gösterip yaptırma | |
14 | Strauss ve Glaser'ın Grounded teorisi | Gösterip yaptırma | |
15 | Kişisel çalışma desenlerinin tartışılması | Tartışma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |