Genel Bilgi
Kod | ELT823 |
Ad | Individualized Instructional Design in ELT |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YONCA ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. YONCA ÖZKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme teori ve modellerini irdeleyerek bu kazanımların İngilizce öğretimi düzleminde yansıtılması ve bilinç uyandırılması.
Dersin İçeriği
Öğrenme teorileri, öğretim modelleri, İngilizcenin öğretiminde uygulanan modeller, modellerin saha çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Dil öğrenim metotları
Kaynaklar
Bednar, A.K., Cunningham, D., Duffy, T.M., Perry, J.P. (1995). Theory into practice: How do we link? In G.J. Anglin (Ed.), Instructional technology: Past, present and future. (2nd ed., pp. 100-111)., Englewood, CO: Libraries Unlimited, Inc.
Notlar
Crandall, J., & Peyton, J. K. (1993). Approaches to adultESL literacy instruction. McHenry, IL & Washington, DC: Delta Systems & National Center for ESL Literacy Education. Florez, M. C. (1997). The adult ESL teaching profession.ERIC Digest. Washington, DC: National Center for ESL Literacy Education. (ERICDocument Reproduction Service No. ED413794; also available: http://www.cal.org/ncle/digests/teacher.htm) Florez, M. C. (2001). Reflective teaching practice inadult ESL settings. ERIC Digest. Washington, DC: National Center for ESL Literacy Education.(ERIC Document Reproduction Service No. ED451733; also available: http://www.cal.org/ncle/digests/reflect.htm) McKay, H., & Tom, A. (2000). Teaching adult secondlanguage learners. New York: Cambridge UniversityPress.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders katılımcıları öğrenme teorileri ve öğretim modelleri ile ilgili teorik bilgi sahibi olacaklar. |
ÖÇ02 | Öğrenme modelleri ve onlara ait pedagojik yaklaşımlar ile halihazırda yaşanılan eğitim ile ilgili sorunlara bakış açısı geliştirme ve çözüm yolları üretilme. |
ÖÇ03 | Dil öğretim saha çalışmalarını teorik bazlı irdeleyip değerlendirme yapmak. |
ÖÇ04 | Teorini pratiğe dökerek olası bağı kurabilmek. |
ÖÇ05 | Ders katılımcılarının her bir öğrenme modelini derinlemesine kavramaları. |
ÖÇ06 | Tüm modellerin ders kapsamında İnglizcenin öğretimindeki yeri, önemi ve potensiyel engelleri. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme kuramları ve modelleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Öğrenme Teori Temel Kavramları ve İnglizcenin öğretimi ile ilişkilendirilmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Davranışçılık ve Bilişsel Öğrenme Kuramlarının İrdelenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yapılandırmacılık Kuramının İrdelenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Davranışçılık ve öğrenme modellerinin dil öğretimindeki yeri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Bilişşsel Öğrenme Yaklaşımı ve öğretim modelleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Yapılandırmacılık ve öğrenme modellerinin dil öğretimindeki yeri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Öğrenme kuram ve modellerinin dil öğretiminde karşılaştırmalı analizi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Öğrenme kuramlarının detaylı değerlendirilmesi | Bireysel çalışma, problem çözme, grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tartışma seansları. | Bireysel çalışma, problem çözme, grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dersin öz geri bildirim süreci. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Makale irdelenme süreci | Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ders boyunca oluşturulan bilimsel eserlerin takibi. | Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Makale paylaşımı ve sunumu | Project design | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |