ELT820 Current Issues in Teacher Training

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT820
Ad Current Issues in Teacher Training
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen Eğitimi, Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişimde Güncel eğilimler

Dersin İçeriği

Ders, öğretmen eğitimi araştırmalarındaki konularda bir temel oluşturur. Ayrıca, uygulamalı ve teorik öğretmen eğitimi konusunda yüksek düzeyde farkındalık sağlayarak, lisansüstü öğrencilerin öğretmen geliştirme programlarını başlatmak, teşvik etmek ve sürdürmek için çerçevelerden yararlanmalarını sağlamayı amaçlar; Mesleki literatürde şu anda tartışılan ve tartışılan dünya çapındaki dil öğretimi mesleğinin kaygısı yoluyla mevcut teori ve araştırmanın gerçek sınıfla ilişkisi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Burton, J. (2009). Reflective practice. In A. Burns and J. C. Richards (Eds.), The Cambridge guide to second language teacher education (pp. 298-307). Cambridge, UK: Cambridge University Press. Crandall, J. A. & Christison, M. A. (2016). An overview of research in English language teacher education and professional development. In J. A. Crandall & M. A. Christison (Eds.) Global research on teacher education and professional development in TESOL (pp. 3-34). New York, NY: Routledge/Taylor & Francis Farrell S. C. (Ed.) (2015). International Perspectives on English Language Teacher Education. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Moreira, M. A. (2009). Action research as a tool for critical teacher education towards learner autonomy. Innovation in Language Learning and Teaching, 3(3), 255-268.

Notlar

Richards, J. C. (2009). Second language teacher education. In A. Burns & J. C. Richards (Eds.), The Cambridge guide to second language teacher education (pp. 172-181). New York, NY: Cambridge University Press. Pickering, G. Gunashekar, P. (Eds.) (2014). Innovation in English Language Teacher Education. New Delhi: British Council. Johnston. B., Irujo, S. (Eds.) (2001). Research and Practice in Language Teacher Education: Voices from the Field. Minesota: Center for Advanced Research on Language Acquisitions


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretmen Eğitimi ve Yetiştirme de Güncel bilgilerini geliştirecekler
ÖÇ02 Öğretmen Eğitimi, Yetiştirme ve Mesleki Gelişim Kavramlarını öğrenecekler
ÖÇ03 Öğretmen Eğitim/Yetiştirme Konusunda Literatür Taraması yapacaklar
ÖÇ04 21. Yüzyıl Öğretmen Eğitimi ilkelerini kavrayacaklar
ÖÇ05 21. Yüzyıl Öğretmen Beceri ve Yeterlilikleri konusunda bilgilerini geliştirecekler
ÖÇ06 21.YY Eğitiminde Teknolojinin Önemini Kavrayacaklar
ÖÇ07 PISA sınavlarında başarılı olan ülkelerin öğretmen eğitimi sistemlerini analiz edecekler
ÖÇ08 Finlandiya Öğretmen Eğitim Sisteminin Özellikleri değerlendirecekler
ÖÇ09 Estonya Öğretmen Eğitim Sisteminin Özelliklerini inceleyecekler
ÖÇ10 Singapur Öğretmen Eğitim Sisteminin Özelliklerini açıklayabilecekler
ÖÇ11 Çin Öğretmen Eğitim Sistemini İnceleyecekler
ÖÇ12 Kanada Öğretmen Eğitim Sistemini Tartışacaklar
ÖÇ13 Öğretmen Eğitim Sistemlerini Karşılaştıracaklar
ÖÇ14 Öğretmen eğitimi üzerine Proje Geliştirecekler
ÖÇ15 Öğretmen Eğitimi Projelerinin Sunacaklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretmen Eğitiminin anlamı ve doğası Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Öğretmen Eğitimi ihtiyacı, kapsamı ve amaçları Konu ile İlgili Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Profesyonel ve Profesyonellik Kavramları (Yetiştirme, Eğitim, Gelişim ve Teknoloji Pedagoji İçerik Bilgilisi) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 21. Y.Y. Öğretmen Becerileri ve Yeterlilikleri İkili çalışma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Türk Milli Eğitim Bakanlığının Belirlediği Öğretmen Yeterlilikleri Anlatım, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Öğretmen Eğitim/Yetiştirme Modelleri Anlatım, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 İngilizce Öğretmen Eğitimine Uluslararası Bakış Açıları Anlatım, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Proje Tasarım, Performans Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
9 Türkiye de İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Tarihi Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Finlandiya Öğretmen Eğitim Sisteminin İncelenmesi Konu ile ilgili Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Estonya Öğretmen Eğitim Sisteminin İncelenmesi Soru Cevap oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Singapur Öğretmen Eğitim Sisteminin İncelenmesi Anlatım, Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Çin Öğretmen Eğitim Sisteminin İncelenmesi Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Kanada Öğretmen Eğitimi Youtube da ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Öğretmen Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Tasarım, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 02:26