ELT810 Personal&Professional Development

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT810
Ad Personal&Professional Development
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere mesleki ve kişisel gelişimin sürdürülebilir olduğu ve bunun için gerekli yöntem ve stratejilerin bulunduğunu göstermek ve tartışmaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin kişisel ve mesleki olarak gelişimlerini değerlendirip sürdürmelerini sağlayacak yöntem ve stratejileri paylaşılır. Kişisel ve mesleki gelişim kavramlarının tanımı. Gelişim ve eğitim kavramlarının arasındaki farklılık ve benzerliklerin açıklanması. Öğretmen kimliğinin tanımlanması. Kişisel ve mesleki gelişim için kullanılabilecek öğrenme teknik ve metotlarının tanıtılması

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Brown, H. D. (1987). Principles of language learning and teaching. San Francisco:Prentice Hall. Hedge, T. (2007). Teaching and learning in the language classroom.Oxford: OUP. Schunk, D. H. (2012). Leraning Theories: An educational perspective. Boston: Pearson . Taylor, G. R. (2002). Using Human learning strategies in the classroom. London: The Scarecrow press. Bawden, D. (2008). Origins and concepts of digital literacy. Digital literacies: Concepts, policies and practices, 30(2008), 17-32. Jensen, P. M. (2003). Learning ESL in a Community of Practice. Aalborg Universitet. Norton, B. (2001). Non-participation, imagined communities and the language classroom. In M. P. Breen (Ed.), Learner contributions to language learning: New Directions in Research (pp. 159 - 171). Essex, England: Pearson Education Paavola, S., Lipponen, L. & Hakkarainen, K. (2002) Epistemological foundations for CSCL: a comparison of three models of innovative knowledge communities, in: G. Stahl (Ed.) Computer-supported collaborative learning: foundations for a CSCL community. Proceedings of the Computer-Supported Collaborative Learning 2002 Conference (Mahwah, NJ, Lawrence Erlbaum). Wenger, E. (1998). Communities of practice: Learning, meaning, and identity. Cambridge, U.K.: Cambridge, University Press. Watkins, C. (2005). Classrooms as learning communities: A review of research. London Review of Education, 3(1), 47-64. Li, R., Liu, H., Chen, Y., & Yao, M. (2022). Teacher engagement and self-efficacy: The mediating role of continuing professional Development and moderating role of teaching experience. Current psychology. [HTML] Stewart, M. (2021). Understanding learning: Theories and critique. University teaching in focus. researchgate.net Lee, I. & Yuan, R. E. (2021). Understanding L2 writing teacher expertise. Journal of Second Language Writing. Wallace, H. (2021). Planning in professional learning teams: Building trust, common language and deeper understanding of pedagogy. The Australian Educational Researcher. [HTML]

Notlar

Allwright, D. & Bailey, K.M. (1994). Focus on the language classroom. CUP. Arabski, J.& Wojtaszek, A. (2011). Individual learner differences in SLA. Toronto: Multilingual Matters. Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates. Ellis, R.(n.d.). Understanding second language acquisition.Oxford University Press. Littlewood, W. (1986). Foreign and second Language learning: language acquisition research and its implications fort he classroom. Cambridge University Pres. McLaughlin, B. (1989). Theories of Second Language learning. London: Edward Arnold. Nunan, D. (1989). Understanding language Classrooms: A guide for teacher –initiated action. Cambridge: Prentice Hall. Nunan, D. (1994). The learner centred curriculum. Cambridge University Pres. Richards, Jack,C., Platt, John,& Platt, Heidi. (1992). Longman dictionary of language teaching Applied Linguistics. England: Longman Group. Wenden, A.,& Rubin, J. (1987). Learner Strategies in Language Learning. Toronto: Prentice Hall. Öğrenci sunumları, ilgili videolar, makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kişisel ve mesleki gelişim ile ilgili genel yaklaşımları açıklar
ÖÇ02 Kişisel ve mesleki gelişim ile ilgili yöntem ve stratejileri tanımlar
ÖÇ03 Hizmet içi eğitim, günlük tutma, sınıf içi araştırma yapma gibi yöntemleri açıklar
ÖÇ04 Sınıf içi gözlem ve akran gözleminin önemini ayırt eder
ÖÇ05 Sosyal ve duygusal öğrenme kavramlarını tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kişisel ve Mesleki gelişime giriş Araştırma yapmak (internet siteleri) Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 Kişisel ve Mesleki gelişim yöntem ve stratejileri Bu konuda araştırma yapma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
3 Öğretmen yetiştirme, öğretmen eğitimi ve öğretmen gelişimi Konuyla ilgili makale okuyup özetlemek Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
4 Kişisel gözlem ve Akran gözlemi Gözlem ölçeği hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Öğretmen destek grupları Bu konu hakkında ilgili kaynakları okuma (örneğin Chien, 2022). Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Öğretmen bilişselliği ve öğretmen kimliği İngilizce öğretmenleriyle bu konuda görüşmeler yapma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
7 Eylem Araştırması Eylem araştırması hakkında bilgi edinme (Fraenkel, Wallen and Hyun, 2012, part 24) Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınav Sınav için ders çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dijital okur yazarlık Dijital ortamlarla ilgili sınıfa uzman davet etme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Danışmanlık ve destek aktiviteleri Değişik web sitelerinden örnek olay bulma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 Öğretmen ve Öğrenci Faalliği Bu konuda akademik makale okumak (Chien, 2022;Priestley, Biesta, and Robinson, 2015) Ölçme Yöntemleri:
Ödev
12 Öğrenci başarı değerlendirmesi ve değerlendirme teknikleri Değişik seviyelerde hazırlanmış sınav örnekleri bulma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Sınıfta yapay zeka ve teknoloji kullanımı Bu konuda akademik makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
14 Öğretmen iyi olma hali Bu konuda detaylı bir araştırma yapma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Sosyal ve Duygusal öğrenme ve gelişme Konuyla ilgili okumak (Lewkowicz, 2007). Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Makale incelemesi Makale bulup okumak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için ders çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.12.2024 03:10