Genel Bilgi
Kod | ELT810 |
Ad | Personal&Professional Development |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere mesleki ve kişisel gelişimin sürdürülebilir olduğu ve bunun için gerekli yöntem ve stratejilerin bulunduğunu göstermek ve tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin kişisel ve mesleki olarak gelişimlerini değerlendirip sürdürmelerini sağlayacak yöntem ve stratejileri paylaşılır. Kişisel ve mesleki gelişim kavramlarının tanımı. Gelişim ve eğitim kavramlarının arasındaki farklılık ve benzerliklerin açıklanması. Öğretmen kimliğinin tanımlanması. Kişisel ve mesleki gelişim için kullanılabilecek öğrenme teknik ve metotlarının tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Brown, H. D. (1987). Principles of language learning and teaching. San Francisco:Prentice Hall. Hedge, T. (2007). Teaching and learning in the language classroom.Oxford: OUP. Schunk, D. H. (2012). Leraning Theories: An educational perspective. Boston: Pearson . Taylor, G. R. (2002). Using Human learning strategies in the classroom. London: The Scarecrow press. Bawden, D. (2008). Origins and concepts of digital literacy. Digital literacies: Concepts, policies and practices, 30(2008), 17-32. Jensen, P. M. (2003). Learning ESL in a Community of Practice. Aalborg Universitet. Norton, B. (2001). Non-participation, imagined communities and the language classroom. In M. P. Breen (Ed.), Learner contributions to language learning: New Directions in Research (pp. 159 - 171). Essex, England: Pearson Education Paavola, S., Lipponen, L. & Hakkarainen, K. (2002) Epistemological foundations for CSCL: a comparison of three models of innovative knowledge communities, in: G. Stahl (Ed.) Computer-supported collaborative learning: foundations for a CSCL community. Proceedings of the Computer-Supported Collaborative Learning 2002 Conference (Mahwah, NJ, Lawrence Erlbaum). Wenger, E. (1998). Communities of practice: Learning, meaning, and identity. Cambridge, U.K.: Cambridge, University Press. Watkins, C. (2005). Classrooms as learning communities: A review of research. London Review of Education, 3(1), 47-64. Li, R., Liu, H., Chen, Y., & Yao, M. (2022). Teacher engagement and self-efficacy: The mediating role of continuing professional Development and moderating role of teaching experience. Current psychology. [HTML] Stewart, M. (2021). Understanding learning: Theories and critique. University teaching in focus. researchgate.net Lee, I. & Yuan, R. E. (2021). Understanding L2 writing teacher expertise. Journal of Second Language Writing. Wallace, H. (2021). Planning in professional learning teams: Building trust, common language and deeper understanding of pedagogy. The Australian Educational Researcher. [HTML]
Notlar
Allwright, D. & Bailey, K.M. (1994). Focus on the language classroom. CUP. Arabski, J.& Wojtaszek, A. (2011). Individual learner differences in SLA. Toronto: Multilingual Matters. Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates. Ellis, R.(n.d.). Understanding second language acquisition.Oxford University Press. Littlewood, W. (1986). Foreign and second Language learning: language acquisition research and its implications fort he classroom. Cambridge University Pres. McLaughlin, B. (1989). Theories of Second Language learning. London: Edward Arnold. Nunan, D. (1989). Understanding language Classrooms: A guide for teacher –initiated action. Cambridge: Prentice Hall. Nunan, D. (1994). The learner centred curriculum. Cambridge University Pres. Richards, Jack,C., Platt, John,& Platt, Heidi. (1992). Longman dictionary of language teaching Applied Linguistics. England: Longman Group. Wenden, A.,& Rubin, J. (1987). Learner Strategies in Language Learning. Toronto: Prentice Hall. Öğrenci sunumları, ilgili videolar, makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kişisel ve mesleki gelişim ile ilgili genel yaklaşımları açıklar |
ÖÇ02 | Kişisel ve mesleki gelişim ile ilgili yöntem ve stratejileri tanımlar |
ÖÇ03 | Hizmet içi eğitim, günlük tutma, sınıf içi araştırma yapma gibi yöntemleri açıklar |
ÖÇ04 | Sınıf içi gözlem ve akran gözleminin önemini ayırt eder |
ÖÇ05 | Sosyal ve duygusal öğrenme kavramlarını tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişisel ve Mesleki gelişime giriş | Araştırma yapmak (internet siteleri) | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Kişisel ve Mesleki gelişim yöntem ve stratejileri | Bu konuda araştırma yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Öğretmen yetiştirme, öğretmen eğitimi ve öğretmen gelişimi | Konuyla ilgili makale okuyup özetlemek | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
4 | Kişisel gözlem ve Akran gözlemi | Gözlem ölçeği hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Öğretmen destek grupları | Bu konu hakkında ilgili kaynakları okuma (örneğin Chien, 2022). | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Öğretmen bilişselliği ve öğretmen kimliği | İngilizce öğretmenleriyle bu konuda görüşmeler yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Eylem Araştırması | Eylem araştırması hakkında bilgi edinme (Fraenkel, Wallen and Hyun, 2012, part 24) | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Sınav için ders çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dijital okur yazarlık | Dijital ortamlarla ilgili sınıfa uzman davet etme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Danışmanlık ve destek aktiviteleri | Değişik web sitelerinden örnek olay bulma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Öğretmen ve Öğrenci Faalliği | Bu konuda akademik makale okumak (Chien, 2022;Priestley, Biesta, and Robinson, 2015) | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Öğrenci başarı değerlendirmesi ve değerlendirme teknikleri | Değişik seviyelerde hazırlanmış sınav örnekleri bulma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Sınıfta yapay zeka ve teknoloji kullanımı | Bu konuda akademik makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Öğretmen iyi olma hali | Bu konuda detaylı bir araştırma yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Sosyal ve Duygusal öğrenme ve gelişme | Konuyla ilgili okumak (Lewkowicz, 2007). | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Makale incelemesi | Makale bulup okumak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için ders çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |