Genel Bilgi
Kod | ELT1826 |
Ad | Pedagogy of English as an International Language |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YONCA ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarında İngilizcenin ortak dil olarak kullanılması ve İngilizcenin dünya üzerindeki yeri
Dersin İçeriği
ortak dil İngilizce, Dünya İngilizceleri, uluslararası bağlamda İngilizcenin kullanımı, ortak dil İngilizcenin öğretilmesinde uygulanan son yöntem ve stratejiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Jenkins, J. (2015). Global Englishes. Routledge. Marlina, R. & Giri Ashish, R. 2014). The Pedagogy of English as an International Language. Springer. Articles published in scientific, indexed journals.
Notlar
Crystal, D. (1997). English as a global language. Cambridge: Cambridge University Press. Crystal, D. (1999). From out in the left field? That’s not cricket: Finding a focus for the language curriculum. In R. S. Wheeler (Ed.), The workings of language: From prescriptions to perspectives (pp. 91–105). Westport: Praeger. Jenkins, J. (2015). Global Englishes. Routledge. Jenkins, J. (2007). English as a lingua franca: Attitude and identity. Oxford: Oxford University Press. Jenkins, J. (2009). World Englishes: A resource book for students (2nd ed.). London/New York:Routledge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretmen adaylarının Dünya İngilizceleri ve kullanım sahalarını kavraması |
ÖÇ02 | Öğretmen adayları hedef ders içeriğinin anlama, irdeleme ve yorumlama |
ÖÇ03 | Öğretmen adaylarının EIL bağlamında terimleri anlaması ve tartışabilmesi |
ÖÇ04 | Öğretmen adaylarının anlaşılabilirlik üzerine farkındalıkları |
ÖÇ05 | Öğretmen adaylarının anadil konuşucusu ve anadil konuşucusu olmayanlar üzerine tartışmaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İngilizcenin ortak dil olarak kullanılması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İngilizcenin farklı coğrafyalarda farklı aksanlarla kullanımı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyokültürel bağlamda İngilizceye bakış | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ortak dil İngilizce ve anlaşılabilirilik | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ortak dil İngilizce ve dile alternatif yaklaşımlar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
7 | Öğretmen yetiştime ve dil öğretiminde EIL bağlamında yaklaşımlar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | EIL bağlamında içerik geliştirme | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | İngilizceyi anadil ve anadili olmayan kullanıcıları tarafından | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kültürlerarası etkileşimin dile yansımaları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | EIL in öğretmen adayları üzerindeki inaç sistemi üzerindeki etkileri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğretmen adaylarının İngilizcenin EIL bağlamında öğretilmesi hususunda pratikleri | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Öğretmen adaylarının staj okullarındaki öğrenme ortamı üzerine yansıtıcı görüşleri | Grup buluşma ve plan | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hedef makale analizi ve sunumu | Grup tartışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Grup ödevi | Grup tartışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Seminer bağlamında tartışmalar | Takım çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
17 | Yarıyıl sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |