Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |
| Kod | ELT754 | 
| Ad | Critical Evaluation of Research in ELT | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | İngilizce | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin araştırma yöntem bilgilerini kullanarak bilimsel çalışmaları eleştirebilmesi
Dersin İçeriği
İngiliz Dili Eğitimi alanında yazılmış makaleleri ve tezleri eleştirme; Bilimsel araştırma ilkeleri, yöntemleri, desenleri ve kavramları açıklayabilme; bilimsel araştırma sorusu ve varsayımı hazırlayabilme
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul ders yok
Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Scientific Research Methods (17th ed.). Ankara: Pegem Academy. Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Fraenkel, J.R.,Wallen, N.E., & Hyun, H.H. (2011). How to design and evaluate research in education.Mc Graw Hill. Freeman, D. (1998). Doing Teacher-Research: From inquiry to understanding. London: Heinle & Heinle. Öğretmenin kendi notları ve öğrenci sunumları İngilizce öğretim ve öğrenim alanında yazılmış makaleler
Notlar
Borg,W.R.& Gall, M.D. (1990). Education Research: An introduction. New York: Longman. Johnson, K.E. (1999). Understanding language teaching: Reasoning in action.London: Heinle & Heinle.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenci araştırma yöntemlerini ayırt edebilir | 
| ÖÇ02 | Öğrenci araştırmada kullanılan veri toplama yöntem bilgisini geliştirir. | 
| ÖÇ03 | Öğrenci araştırma yapmak için uygun araştırma sorusu hazırlayabiilir | 
| ÖÇ04 | Öğrenci veri analiz yöntemlerini tanımlar | 
| ÖÇ05 | Öğrenci İngiliz dili eğitiminde yazılmış bir makaleyi inceleyebilir | 
| ÖÇ06 | Öğrenci makaleyi değişik yönlerden eleştirebilir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 1 | 
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 3 | 
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 3 | 
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 3 | 
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 4 | 
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma sorusu hazırlamak | İlgili konuyu okumak (Fraenkel,Wallen, and Hyun 2012, Part 1) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 2 | Hipotez ve çeşitleri | İlgili konuyu okumak (Fraenkel, Wallen, and Hyun, 2012, Part 2) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay  | 
                                
| 3 | Araştırma da etik konusu | Değişik makale bulmak ve ilgili bölümü okumak (Fraenkel, Wallen, and Hyun, 2012 part 4) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 4 | Katılımcı seçimi ve Veri toplama yolları ve süreci | Makale okumak ve ilgili konuyu okumak (Fraenkel, Wallen and Hyun, 2012, part 6 ve part 7) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 5 | Geçerlik ve Güvenirlik & Veri analiz yöntemleri | ilgil konuyu okumak (Fraenkel, Wallen, and Hyun, 2012 Part 8, 9,10,12) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması  | 
                                
| 6 | Sonuç yazma | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 7 | Araştırma da yöntemler | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 9 | Referans listesi hazırlayabilme | Hazırlanmış kaynakça listesi örnekleri bulma (APA 7 ) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma  | 
                                
| 10 | Makale yazim kuralları | Tez yazım kurallarını araştırma (Sosyal bilimler Tez yazım klavuzu , APA 7 ve onaylanmış master tezleri) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 11 | Çalışmanın kısıtlılıkları ve yararları | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma  | 
                                
| 12 | Direk ve Dolaylı Alıntı | Alıntı yapma kuralları hakkında araştırma yapmak (ders notları) | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme  | 
                                
| 13 | Çalışmayı raporlaştırma | Rapor yazma kurallarını gözden geçirme (Fraenkel, Wallen, and Hyun part 25) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 14 | Makalede kaynak gösterebilme | Kaynak gösterme hakkında okumak (APA 7 and lecture notes) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 15 | Öğrencinin makale sunumu | Sunu hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||