Genel Bilgi
Kod | ELT754 |
Ad | Critical Evaluation of Research in ELT |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin araştırma yöntem bilgilerini kullanarak bilimsel çalışmaları eleştirebilmesi
Dersin İçeriği
İngiliz Dili Eğitimi alanında yazılmış makaleleri inceleme; Bilimsel araştırma ilkeleri, yöntemleri, desenleri ve kavramları; bilimsel araştırma sorusu ve varsayımı; İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde yazılmış olan tezleri inceleme ve eleştirebilme
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul ders yok
Kaynaklar
Fraenkel, J.R.,Wallen, N.E., & Hyun, H.H. (2011). How to design and evaluate research in education.Mc Graw Hill. Freeman, D. (1998). Doing Teacher-Research: From inquiry to understanding. London: Heinle & Heinle. Öğretmenin kendi notları ve öğrenci sunumları İngilizce öğretim ve öğrenim alanında yazılmış makaleler
Notlar
Borg,W.R.& Gall, M.D. (1990). Education Research: An introduction. New York: Longman. Johnson, K.E. (1999). Understanding language teaching: Reasoning in action.London: Heinle & Heinle.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci araştırma yöntemlerini kavrar |
ÖÇ02 | Öğrenci araştırmada kullanılan veri toplama yöntem bilgisini geliştirir. |
ÖÇ03 | Öğrenci araştırma yapmak için uygun araştırma sorusu hazırlayabiilir |
ÖÇ04 | Öğrenci veri analiz yöntemleri bilgisini geliştirir. |
ÖÇ05 | Öğrenci ingiliz dili Eğitimnde yapılmış bir makaleyi inceleyebilr |
ÖÇ06 | Öğrenci makaleyi değişik yönlerden eleştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma sorusu hazırlamak | İlgili konuyu okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hipotez ve çeşitleri | İlgili konuyu okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
3 | Araştırma da etik konusu | Değişik makale bulmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Veri toplama yolları ve süreci | Makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Veri analiz yöntemleri | ilgil konuyu okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Sonuç yazma | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Araştırma da yöntemler | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Referans listesi hazırlayabilme | Hazırlanmış kayanakça listesi örnekleri bulma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Makale yazim kuralları | Tez yazım kurallarını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çalışmanın kısıtlılıkları ve yararları | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Direk ve Dolaylı Alıntı | Alıntı yapma kuralları hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Çalışmayı raporlaştırma | Rapor yazma kurallarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Makalede kaynak gösterebilme | Kaynak gösterme hakkında okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
15 | Öğrencinin makale sunumu | Sunu hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |