Genel Bilgi
Kod | ELT753 |
Ad | Dynamics in Public Speaking |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERDOĞAN BADA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, katılımcıları etkili konuşma dinamikleri ile tanışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Aşağıda sıralanan konular bu dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Bradbury, A. (2006). Successful Presentation Skills. London: Philadelphia: Kogan Page. (Electronic) Davidson, J. (2003). The Complete Guide to Public Speaking. John Wiley & Sons. (Electronic) Dowis, R. (2000). The Lost art of the Great Speech: how to write it, how to deliver it. New York: AMACOM. (Electronic) Lucas, S. (1998). The Art of Public Speaking. (6th Ed.). Boston: McGraw Hill. Extracts from famous public speakers.
Notlar
Web 2.0 araçları; sosyal medya
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katılımcılar, bu derste teorik ve pratik etkili iletişim becerilerini geliştireceklerdir. |
ÖÇ02 | Katılımcılar, konuşma hazırlık ve sunu evrelerini etkili bir şekilde takip edebileceklerdir. |
ÖÇ03 | Katılımcılar etkili sunu yapabilecekler. |
ÖÇ04 | Katılımcılar özgüven geliştiriceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topluma konuşma | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Konuşmada etik | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dinleme | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Düzenleme | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Konuşmaya başlama ve sonlandırma | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Dili kullanma | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Görsel araçları kullanma | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Konuşmayı aşamalandırma | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Konuşma sunumu | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bilgilendirme konuşmaları | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İkna konuşmaları | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İkna yöntemleri | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Özel ortam konuşmaları | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Göz önünde bulundurulacak önemli hususlar | Konu ilintili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |