ELT753 Dynamics in Public Speaking

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT753
Ad Dynamics in Public Speaking
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERDOĞAN BADA


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, katılımcıları etkili konuşma dinamikleri ile tanışmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Aşağıda sıralanan konular bu dersin içeriğini oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Bradbury, A. (2006). Successful Presentation Skills. London: Philadelphia: Kogan Page. (Electronic) Davidson, J. (2003). The Complete Guide to Public Speaking. John Wiley & Sons. (Electronic) Dowis, R. (2000). The Lost art of the Great Speech: how to write it, how to deliver it. New York: AMACOM. (Electronic) Lucas, S. (1998). The Art of Public Speaking. (6th Ed.). Boston: McGraw Hill. Extracts from famous public speakers.

Notlar

Web 2.0 araçları; sosyal medya


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Katılımcılar, bu derste teorik ve pratik etkili iletişim becerilerini geliştireceklerdir.
ÖÇ02 Katılımcılar, konuşma hazırlık ve sunu evrelerini etkili bir şekilde takip edebileceklerdir.
ÖÇ03 Katılımcılar etkili sunu yapabilecekler.
ÖÇ04 Katılımcılar özgüven geliştiriceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma konuşma Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Konuşmada etik Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Dinleme Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Düzenleme Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Konuşmaya başlama ve sonlandırma Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Dili kullanma Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Görsel araçları kullanma Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Konuşmayı aşamalandırma Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Konuşma sunumu Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Bilgilendirme konuşmaları Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İkna konuşmaları Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İkna yöntemleri Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Özel ortam konuşmaları Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Göz önünde bulundurulacak önemli hususlar Konu ilintili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 10:12