Genel Bilgi
Kod | ELT722 |
Ad | Teaching English to Young Learners |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RANA YILDIRIM |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin ana amacı hem kuramsal hem de uygulama açısından çocuk yaştaki öğrenicilere yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin ana unsurlarının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde hem kuramsal hem de uygulama açısından çocuk yaştaki öğrenicilere yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin öğretilmesi vardır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Slatterly, M. & Willis, J. 2001. English for primary teachers: A handbook of activities & classroom language. Oxford: Oxford University Press Cameron, L. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge:CUP Vale, D. and A. Feunteun. 1995. Teaching children English: A training course for teachers of English to children. New York: Cambridge University Press. Brewster, J. & Ellis G. 2002. The primary English teacher's guide (New Edition). Penguin. McKay, P. 2006. Assessing Young Language Learners. Cambridge:CUP. Pinter, A. 2006. Teaching young language learners, Oxford, Oxford University Press, Additional handouts to be provided by the course tutor.
Notlar
Additional handouts to be provided by the course tutor.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuklara İngilizce öğretimi ile ilgili kuramları bilir. |
ÖÇ02 | Çocukların fiziksel, bilişsel ve duyusal özellikleriyle ilgili bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Çocukların nasıl dil öğrendiklerini analiz yoluyla inceler. |
ÖÇ04 | Çocuklara İngilizce öğretmedeki yaklaşımları bilir ve öğretmede uygular. |
ÖÇ05 | Sınıf yönetimi stratejileri, dil öğretme yöntemleri, kaynaklar ve materyalleri inceleyip aralarından çocuklara uygun olanları seçer ve uygular. |
ÖÇ06 | Çocuklara uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introduction to Teaching Young Learners (YLs): Characteristics of YLs. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | How children think and learn | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | How children learn languages | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Determining priorities, syllabus, and coursebook | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | The nature of activities for YLs | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Teaching language structures to YLs | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Teaching Vocabulary to YLs | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Stories: Reading and telling stories-1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | Stories: Reading and telling stories-2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Gösteri |
11 | Rhymes, songs, games and drama activities | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Classroom Routines | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | . Classroom Management and assessment | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | öğrenci ders anlatımı-1 | uygun ders planı, materyal ve ölçme aracı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | öğrenci ders anlatımı-2 | uygun ders planı, materyal ve ölçme aracı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | revizyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | revizyon | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |