Genel Bilgi
Kod | ELT713 |
Ad | Research Methods I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN BEDİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel aşamaları öğrenecekler, bilimsel araştırma önerisi hazırlama bilgisini edinecekler, ve bu süreci kavrayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği
Yüksek Lisans veya Doktora tezi nin her bir bölümü ile ilgili konular: (Introduction, Review of Literature, Methodology, Conclusison)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Blaxter, L., Hughes, C. & Tight, M. (1998). How to research. Buckingham: Open University Press. Bryman, A. (2008). Social research methods. U.S.A.: Oxford University Press. Cohen, L,. Manison, L.& Morrison K. (2007). Research methods in education. Great Britain: Routledge Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education. (2ndEd). U.S.A: McGraw-Hill Inc.
Notlar
American Psychological Association. (The newest edition). Publication manual of the American Psychological Association. American Psychological Association.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel Araştırma yapmayı Tanıma |
ÖÇ02 | Bilimsel Araştırmaya Terimlerini Kavrama |
ÖÇ03 | Bilimsel Araştırma Aşamalrını Tanıma |
ÖÇ04 | Nasıl Literatür Taramasını yapılacağını Edinme |
ÖÇ05 | Alıntı Yapmayı, Paraprase Yapmayı Deneme |
ÖÇ06 | Örneklem ve veri toplamayı öğrenme |
ÖÇ07 | Araştırma desenlerini öğrenme ve uygulama |
ÖÇ08 | Veri analizi için SPSS in kullanımını öğrenme ve uygulama |
ÖÇ09 | SPSS kullanarak veri analizi uygulaması yapmak |
ÖÇ10 | Tez önerisi ve araştırma projesi önerisi yazmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Ders ile ilgili Materyaller tanıtımı | Derse katılım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Bilimsel Araştırmaya Genel Bakış | Soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Araştırma Sorununun Belirtilmesi | Araştırma problemi belirleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Araştırma Soruları/Hipotez/Değişkenler | İlgili Çalışmalarda Araştırma soruları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Araştırma konusu ile ilgili Literatür Taraması | Yayınlanmış makaleleri tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Metodoloji: Örneklem ve Veri Toplama Araçları | İkili çalışma yaparak Tez in Methodoloji kısmını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Araştırma Desenleri tanıtımı ve özellikleri | Konu ile ilgili 5 soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Proje Tasarım, Performans değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Betimleme Deseni özellikleri | 2 Adet betimleme desenli çalışma bulma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Korelasyon Deseninin Özellikleri ve uygulanması | İlgili çalışmaları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
11 | Nedensel Karşılaştırmalı Tasarımlar | Öğrenmek istenilen konuda 5 soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
12 | Deneysel Tasarım Özellikleri ve uygulaması | Deneysel çalışma nedir sorusuna cevap bulma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
13 | İstatistik programı olan Statistical Program for Social Sciences (SPSS) bilgi be deneyimi yaratmak | İlgili Videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Araştırma konusu belirleme | Konu belirleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Araştırma Projesi hazırlanması ve Sunumu | Problem Yazma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |