Genel Bilgi
Kod | ELT1748 |
Ad | Investigating Learners in EFL Classes |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin dil öğrenen öğrenciler ve dil öğrenme süreçleri ile ilgili kuram ve yaklaşımları tartışabilmeleri ve sentez yapabilmeleri ve böylece öğrencilerin dil sınıflarına eleştirel bir bakış açısı geliştirmesi
Dersin İçeriği
Dil öğrenme ve dil öğrenen öğrenciler ile ilgili teori, kuram ve yaklaşımlar. Dil öğrenme stratejileri, Bireysel farklılıklar, öğrenci motivasyonu, yaş, çoklu zeka, dil öğrenme metotları, öğrenci yetkinliği
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Singleton, D. (2017). Language aptitude: Desirable trait or acquirable attribute?. Studies in Second Language Learning and Teaching, 7(1), 89-103. Priestley, M., Biesta, G., and Robinson, S. (2015). Teacher Agency: An Ecological Approach. London: Bloomsbury. YAZICI, İ. Ç. (2014). Beliefs About Language Learning: Gender Related Or Not?. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 229-238 Celce-Murcia, M. (2007). Rethinking the role of communicative competence in language teaching. In E. A. Soler & M. P. S. Jordà (eds), Intercultural language use and language learning (pp 41-59). Springer. Santos, J. M. (2017). 21st century learning skills: A challenge in every classroom. International Journal of Emerging Multidisciplinary Research, 1(1), 31-35. Silber‐Varod, V., Eshet‐Alkalai, Y., & Geri, N. (2019). Tracing research trends of 21st‐century learning skills. British Journal of Educational Technology, 50(6), 3099-3118. Boud, D. (1994). Developing student autonomy in learning. NewYork: Nichols Publishing. Chamot, A. U., Barnhardt, S., El-Dinary, P.b., & Robbins, J. (1999). The learning strategies handbook. Longman. Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates.
Notlar
Freeman, D. (1998). Doing teacher-research: From inquiry to understanding. London: Heinle & Heinle. Hedge, T. (2007). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: OUP. Johnson, K.E. (1999). Understanding language teaching: Reasoning in action. London: Heinle & Heinle. Taylor, G. R. (2002). Using human learning strategies in the classroom. London: The Scarecrow Press. Hoffman, D. M. (2009). Reflecting on Social Emotional Learning: A Critical Perspective on Trends in the United States. Review of Educational Research, 79(2), 533–556. Casel, 2023. Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning Retrieved from https://casel.org/ Öğrenci sunumları ve projeleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dil öğrenme teorilerini öne süren ve bu alanda çalışmış ve çalışmakta olan önemli araştırmacıları listeleyebilir |
ÖÇ02 | Dil öğrenme teorilerini ve kuramlarını tanımlayabilir |
ÖÇ03 | Dil sınıflarında öğrencileri etkileyebilecek olumlu ve olumsuz faktörleri tanımlayabilir |
ÖÇ04 | Dil öğrenme stratejilerini kavrayabilir |
ÖÇ05 | Dil sınıflarında bireysel farklılıkları tanımlayabilir |
ÖÇ06 | Dil öğrenme sınıflarında hata türlerini tanıyabilir ve bu hataları düzeltebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil öğrenme Kuramları Tarihçesi | ilgili konuyu okuma (Richards and Rodgers) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dil Öğrenme kuramları | Kuramları araştırmak (Krashen; Richarda and Rodgers) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dil öğrenme stratejileri | Strateji konusunda yapılmış çalışmaları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dil sınıflarında bireysel farklılıklar | ilgili konuyu okuma (Horwitz,1988 ; Clark, 1995). | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım |
5 | İngilizce dil öğretiminde yeterlik ve performans | Sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Yeterlik çeşitleri ve İngilizce sınıflarında öğretime etkisi | Yeterlik konusunda ilgili kaynakları okumak ve sentez yapmak (Hymes, Celce Murcia) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dil sınıflarında öğretmen rolleri | Sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav için ders çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Dil sınıflarında öğrenci rolleri | Konu hakkında makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bir süreç olarak dil öğrenme | Konu hakkında ufak çaplı bir anket hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama |
11 | 21. yüzyıl becerileri | Konu hakkında okuma yapmak(Fandiño Parra, 2013). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Dil öğretiminde fiziksel ortam | Sunu hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma |
13 | Dijital okur yazarlık | Dijital okur yazarlık hakkındaki kavramları öğrenmek (Jisc, 2014) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
14 | Müfredat program türleri | Müfredat program örneği bulma (Yalden, Nunan) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Öğrenci başarısını değerlendirme Yaklaşımları ve teknikleri | Değerlendirme konusunda yapılmış çalışmaları inceleme (Brown, 2004) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için ders çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,56 | ||
AKTS | 6 AKTS |