ELT1748 Investigating Learners in EFL Classes

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT1748
Ad Investigating Learners in EFL Classes
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin dil öğrenen öğrenciler ve dil öğrenme süreçleri ile ilgili kuram ve yaklaşımları tartışabilmeleri ve sentez yapabilmeleri ve böylece öğrencilerin dil sınıflarına eleştirel bir bakış açısı geliştirmesi

Dersin İçeriği

Dil öğrenme ve dil öğrenen öğrenciler ile ilgili teori, kuram ve yaklaşımlar. Dil öğrenme stratejileri, Bireysel farklılıklar, öğrenci motivasyonu, yaş, çoklu zeka, dil öğrenme metotları, öğrenci yetkinliği

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Singleton, D. (2017). Language aptitude: Desirable trait or acquirable attribute?. Studies in Second Language Learning and Teaching, 7(1), 89-103. Priestley, M., Biesta, G., and Robinson, S. (2015). Teacher Agency: An Ecological Approach. London: Bloomsbury. YAZICI, İ. Ç. (2014). Beliefs About Language Learning: Gender Related Or Not?. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 229-238 Celce-Murcia, M. (2007). Rethinking the role of communicative competence in language teaching. In E. A. Soler & M. P. S. Jordà (eds), Intercultural language use and language learning (pp 41-59). Springer. Santos, J. M. (2017). 21st century learning skills: A challenge in every classroom. International Journal of Emerging Multidisciplinary Research, 1(1), 31-35. Silber‐Varod, V., Eshet‐Alkalai, Y., & Geri, N. (2019). Tracing research trends of 21st‐century learning skills. British Journal of Educational Technology, 50(6), 3099-3118. Boud, D. (1994). Developing student autonomy in learning. NewYork: Nichols Publishing. Chamot, A. U., Barnhardt, S., El-Dinary, P.b., & Robbins, J. (1999). The learning strategies handbook. Longman. Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates.

Notlar

Freeman, D. (1998). Doing teacher-research: From inquiry to understanding. London: Heinle & Heinle. Hedge, T. (2007). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: OUP. Johnson, K.E. (1999). Understanding language teaching: Reasoning in action. London: Heinle & Heinle. Taylor, G. R. (2002). Using human learning strategies in the classroom. London: The Scarecrow Press. Hoffman, D. M. (2009). Reflecting on Social Emotional Learning: A Critical Perspective on Trends in the United States. Review of Educational Research, 79(2), 533–556. Casel, 2023. Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning Retrieved from https://casel.org/ Öğrenci sunumları ve projeleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dil öğrenme teorilerini öne süren ve bu alanda çalışmış ve çalışmakta olan önemli araştırmacıları listeleyebilir
ÖÇ02 Dil öğrenme teorilerini ve kuramlarını tanımlayabilir
ÖÇ03 Dil sınıflarında öğrencileri etkileyebilecek olumlu ve olumsuz faktörleri tanımlayabilir
ÖÇ04 Dil öğrenme stratejilerini kavrayabilir
ÖÇ05 Dil sınıflarında bireysel farklılıkları tanımlayabilir
ÖÇ06 Dil öğrenme sınıflarında hata türlerini tanıyabilir ve bu hataları düzeltebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dil öğrenme Kuramları Tarihçesi ilgili konuyu okuma (Richards and Rodgers) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dil Öğrenme kuramları Kuramları araştırmak (Krashen; Richarda and Rodgers) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Dil öğrenme stratejileri Strateji konusunda yapılmış çalışmaları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Dil sınıflarında bireysel farklılıklar ilgili konuyu okuma (Horwitz,1988 ; Clark, 1995). Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım
5 İngilizce dil öğretiminde yeterlik ve performans Sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Yeterlik çeşitleri ve İngilizce sınıflarında öğretime etkisi Yeterlik konusunda ilgili kaynakları okumak ve sentez yapmak (Hymes, Celce Murcia) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Dil sınıflarında öğretmen rolleri Sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınav için ders çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Dil sınıflarında öğrenci rolleri Konu hakkında makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Bir süreç olarak dil öğrenme Konu hakkında ufak çaplı bir anket hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama
11 21. yüzyıl becerileri Konu hakkında okuma yapmak(Fandiño Parra, 2013). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Dil öğretiminde fiziksel ortam Sunu hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma
13 Dijital okur yazarlık Dijital okur yazarlık hakkındaki kavramları öğrenmek (Jisc, 2014) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 Müfredat program türleri Müfredat program örneği bulma (Yalden, Nunan) Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım
15 Öğrenci başarısını değerlendirme Yaklaşımları ve teknikleri Değerlendirme konusunda yapılmış çalışmaları inceleme (Brown, 2004) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için ders çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 139
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,56
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.12.2024 03:28