ELT706 ELT Management

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT706
Ad ELT Management
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YONCA ÖZKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ders katılımcılarının İngilizcenin öğretimine tüm hatlarıyla kavraması, genel başlıkların ilgili detaylarına farkına varma, içinde bulunan öğrenme/öğretme düzlemlerini dersin içeriği ile değerlendirme

Dersin İçeriği

İngilizcenin öğretimi düzleminde sınıf yönetimi, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıf yönetimi modelleri, İnglizcenin öğretim programı, ders ve ünite planları, dil öğretmeni stratejileri ve modelleri, ders araç gereç seçimi ve kullanımı, sınama türleri ve sınamanın önemi

Dersin Ön Koşulu

İngilizcenin öğretimi üzerine metotlar ve yaklaşımlar

Kaynaklar

Parson, L. & Ozaki, C. C. (2020). Teaching and Learning for Social Justice and Equity in Higher Education. Palgrave: MacMillan.

Notlar

Devore, Jay L. & Farnum, Nicholas R. (2005), Second Edition, Applied Statistics for Engineers and Scientists, ISBN: 0-534-46719-9, Thomson/Brooks-Cole, Belmont, CA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İngilizcenin öğretimi içinde bulunan unsurlarla tanışma, kavram analizi
ÖÇ02 Dil sınıf ortamını etkileyen föktörlerin analizi
ÖÇ03 Dil sınıfında geçerli olan modeller ve sistemlerin farkındaliği
ÖÇ04 Ders katılımcılarının ideal dil öğretmen hakkında analitik görüşleri ve karşılaştırmaları


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İngilizce Öğretimini Etkileyen Unsurlar ve ilgili terimsel dizin tanıtımı Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yabancı Dil Sınıf Yönetimi Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Müfredat ve Ders Programı Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 İngilizce Öğretmenin Sınıf Yönetimindeki Yeri, Rolu ve Onemi Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sınıf Yönetimi ve Disiplin Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Dil Öğretim Strateji ve Modelleri Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Pedagojik Araç Seçimi ve Kullanımı Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Dil Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonu Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Materyel Hazırlama ve Adaptasyonu Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 İngilizcenin Günümüzdeki Rolünün Ders Materyellerine Yansıması Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Güdülenmenin Dil Öğretimine Etkisi Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Dersin Kazanımlarını İçeren Öz Değerlendirme Seansı Bireysel Çalışma, Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Ders Özet ve Tekrarı Bireysel Çalışma, Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 10:12