Genel Bilgi
Kod | ELT706 |
Ad | ELT Management |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YONCA ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders katılımcılarının İngilizcenin öğretimine tüm hatlarıyla kavraması, genel başlıkların ilgili detaylarına farkına varma, içinde bulunan öğrenme/öğretme düzlemlerini dersin içeriği ile değerlendirme
Dersin İçeriği
İngilizcenin öğretimi düzleminde sınıf yönetimi, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıf yönetimi modelleri, İnglizcenin öğretim programı, ders ve ünite planları, dil öğretmeni stratejileri ve modelleri, ders araç gereç seçimi ve kullanımı, sınama türleri ve sınamanın önemi
Dersin Ön Koşulu
İngilizcenin öğretimi üzerine metotlar ve yaklaşımlar
Kaynaklar
Parson, L. & Ozaki, C. C. (2020). Teaching and Learning for Social Justice and Equity in Higher Education. Palgrave: MacMillan.
Notlar
Devore, Jay L. & Farnum, Nicholas R. (2005), Second Edition, Applied Statistics for Engineers and Scientists, ISBN: 0-534-46719-9, Thomson/Brooks-Cole, Belmont, CA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İngilizcenin öğretimi içinde bulunan unsurlarla tanışma, kavram analizi |
ÖÇ02 | Dil sınıf ortamını etkileyen föktörlerin analizi |
ÖÇ03 | Dil sınıfında geçerli olan modeller ve sistemlerin farkındaliği |
ÖÇ04 | Ders katılımcılarının ideal dil öğretmen hakkında analitik görüşleri ve karşılaştırmaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İngilizce Öğretimini Etkileyen Unsurlar ve ilgili terimsel dizin tanıtımı | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yabancı Dil Sınıf Yönetimi | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Müfredat ve Ders Programı | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İngilizce Öğretmenin Sınıf Yönetimindeki Yeri, Rolu ve Onemi | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Sınıf Yönetimi ve Disiplin | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Dil Öğretim Strateji ve Modelleri | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Pedagojik Araç Seçimi ve Kullanımı | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Dil Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonu | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Materyel Hazırlama ve Adaptasyonu | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İngilizcenin Günümüzdeki Rolünün Ders Materyellerine Yansıması | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Güdülenmenin Dil Öğretimine Etkisi | Anlatım- Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Dersin Kazanımlarını İçeren Öz Değerlendirme Seansı | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Ders Özet ve Tekrarı | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |