Genel Bilgi
Kod | ELT757 |
Ad | Assessment in English Language Teaching |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YONCA ÖZKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Yabancı dilde ölçme değerlendirme konusunda bilgi sahibi olmak, geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları doğrultusunda hazırlanmış sınavların ve kullanılan tekniklerin ölçmenin ana ilkeleri olan güvenirlik, geçerlilik, uygulanabilirlik, özgünlük bağlamında bağlamında değerlendirme ve ders katılımcılarının kendi öğretme ortamlarında elverişli nitelikte sınav hazırlayabilmek.
Dersin İçeriği
Yabancı dil olarak İngilizce öğretimi ve ölçme değerlendirme kavramları, sınama biçimleri/türleri ve özellikleri, biçimlendirici ve özetleyici sınavlar, doğrudan ve dolaylı sınavlar, ayrık nitelikli ve bütüncül sınavlar, iletişimsel sınavlar, performansa dayalı sınavlar, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan ölçme değerlendirme teknikleri/araçları (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, ölçme değerlendirme teknikleri/araçlar, ölçme ve değerlendirme ilkeleri
Dersin Ön Koşulu
Ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
Kaynaklar
McNamara T. (2011). Language testing. OUP Bachman, L. F. (1990). Fundamental considerations in language testing. OUP.
Notlar
Bachman, L. F. & Palmer, A. S. (1996). Language testing in practice. OUP. Douglas, D. (2000). Assessing language for specific purposes. CUP. Martin, J. Ball, Crystal, D. & Fletcher, P. (2012). Assessing grammar. The languages of LARSP. Bristol: Multilingual Matters. Articles /Journals :Language Assessment Quarterly, TESL Quarterly, Teachers and Teaching, Teaching in Higher Education
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde ölçme değerlendirmenin önemini, işlevini ve genel amaçlarını bilmek. |
ÖÇ02 | Sınav türlerinin kullanım sahalarını ve farklılıklarını tartışabilmek. |
ÖÇ03 | Ölçme değerlendirme araçlarında bulunması gereken özellikleri bilmek. |
ÖÇ04 | Geleneksel ve alternatif metotlarla oluşturulmuş testleri ölçme ilkeleri doğrultusunda irdelemek. |
ÖÇ05 | Belli dil düzeyleri için belirli amaçlar doğrultusunda iletişimsel dil öğretimi bağlamında sınav soruları hazırlayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yabancı Dilde ölçme ve değerlendirme kavramlarına giriş ve açıklama | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Test türleri ve özellikleri | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Biçimlendirici ve özetleyici test yaklaşımları | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yabancı dil sınama yaklaşımları | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ölçme temel ilkeleri | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dinleme yeteneğini ölçme şekilleri | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İletişim yeteneğini ölçme şekilleri | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dinleme yeteneğini ölçme şekilleri: Konuşmanın ölçümü | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dinleme yeteneğini ölçme şekilleri:Yazmanın ölçümü | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dilbilgisini ölçme şekilleri ve dilbilgisi testi hazırlama | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Telaffuzu ölçme şekilleri ve telaffuz testi hazırlama | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kelime bilgisi ölçme şekilleri ve kelime testi hazırlama | Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ders katılımcılarının proje performansı ve öz değerlendirme süreçleri | Bireysel çalışma, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dersin genel hatlarıyla tekrarı ve temenniler/görüşler | Grup çalışması, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |