Genel Bilgi
Kod | BTEZ403 |
Ad | Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OZAN ŞENKAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OZAN ŞENKAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere eğitimde teknoloji planlaması ve teknoloji entegrasyonu sürecine sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Teknolojik değişim ve yenilik; teknoloji liderliği; teknoloji planlaması ve önemi; teknoloji planlama model ve yaklaşımları; yeniliğin yayılımı kuramı; teknolojiyi planlama süreci; teknoloji planının uygulanması ve değerlendirilmesi; BT'nin derslere entegrasyonunun nedenleri; BT alanındaki gelişmeler-öğrenme ortamlarının tasarımı ilişkisi; teknoloji entegrasyonunun temelleri: öğrenme kuramları ve teknoloji entegrasyonunun stratejileri ilişkisi; teknoloji entegrasyonu modelleri; teknoloji entegrasyonunun başarısını etkileyen faktörler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://www.bingol.edu.tr/media/234685/Konu-7-Teknoloji_Planlamasi_-_Sunum.pdf
Notlar
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okullarda teknoloji planlaması ile kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Teknoloji planlamasının boyutlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Teknoloji planlama modellerini açıklar. |
ÖÇ04 | Bir teknoloji planlama modeli geliştirir. |
ÖÇ05 | Teknolojinin planlaması ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmalar ile alakalı yazılı literatür taraması yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması ; Okullarda BİT kullanılmalı mı Niçin ; BİTin öğrenme öğretme süreciyle entegrasyonu nedir ; Teknoloji entegrasyonunu gerekli kılan faktörler ; Okullarda BİT entegrasyonunda var olan durum ; Alan ile ilgili tanımlar | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Okul Teknoloji Planlaması ; Teknoloji planlamasının boyutları ; Teknoloji planlamasının başarısını etkileyen faktörler ; Teknoloji planlamasının uygulamayı etkileyen faktörler ; Karşılaşılan zorluklar | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | MEB okullarındaki mevcut durum ; Okul teknoloji koordinatörlerinin nitelikleri, görev, rol ve sorumlulukları nedir ; Okul Teknoloji Koordinatörlerinin Eğitimi ; Frazierin (2003) Teknoloji Koordinatör Rehberi | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mccnab (1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli ; Makale tartışması | İlgili kısımları makalelerden okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Apple Comp (2005) 6 Aşamalı Teknoloji Planlama Modeli ; Makale tartışması | İlgili kısımları makalelerden okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Jones (2005) 11 Halkalı Stratejik Teknoloji Planlama Modeli ; Makale tartışması | İlgili kısımları makalelerden okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Makale tartışması | İlgili kısımları makalelerden okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Barnet (2001) Teknoloji Planlama Rehberi ; Makale tartışması | İlgili kısımları makalelerden okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Okulların kendi teknoloji planlarını, programlarını ve uygulamalarını süreklilik esasına dayalı olarak değerlendirebilmesi ; Okul teknoloji planlamasının öğretmen yetiştirme sistemi açısından doğurduğu sonuçlar | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türkiyede konu ile ilgili yapılan araştırmaların özetlenmesi | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Öğrenci proje çalışmalarının sunumu | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Öğrenci proje çalışmalarını tartışma | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Okul teknoloji planlaması uygulamaları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uygulamaların tartışılması | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |