BTES401 Medya Okuryazarlığı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTES401
Ad Medya Okuryazarlığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilere internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı odaklı medya okuryazarlığı kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Medya Okuryazarlığı Ve Eğitimi, Editör Erol Koçoğlu Özkan Akman

Notlar

medyaokuryazarligi.gov.tr


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnternet ve sosyal medyanın nasıl bilinçli kullanılacağını anlar
ÖÇ02 Algı yönetimini anlar
ÖÇ03 Medya ve internete yönelik hukuki hakları ve sorumlulukları bilir
ÖÇ04 Medyanın kültür üzerindeki etkilerini analiz eder
ÖÇ05 Bilgi okuryazarlığı kavramını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir .
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, Okuryazarlık kavramı dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Bilgi okuryazarlığı, Okuryazarlık türleri dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
3 Internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı, Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Bilgi yayma ve yanıltma gücü dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Benzetim
6 Medya ve algı yönetimi dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar, Telif hakkı, Kişilik hakkı, Bilgi gizliliği, Gizlilik ihlali dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Medya ve etik dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Medyada dil kullanımı dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Haberlerin değeri ve nitelik analizi dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
12 Popüler kültür dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Sosyal medya ve eğitim dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 Tüketim kültürü ve reklamlar, Medyada stereotipleştirme dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
15 Ders içeriklerinin özetlenmesi ve değerlendirilmesi dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 10:28