Genel Bilgi
Kod | OKLZ109 |
Ad | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ŞULE ERDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. HÜSEYİN ERDEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı insan anatomisi ve fizyolojisi ile ilgili temel bilgilerin kazanılması ve insan vücudunu oluşturan temel birimlerin, insan vücudunun sistemleri ile kimyasal yapısının tanınmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İnsan anatomisi ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde çocuk iskelet yapısı, vücudun sistemleri, vücudun sistemlerindeki temel işleyişler.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Süzen, L. B. (2020). İnsan anatomisi ve fizyolojisine giriş. EMA Tıp Kitabevi Yayıncılık.
Notlar
İlgili dokümanlar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan anatomisi ve fizyolojisi ile ilgili temel bilgileri açıklayabilecektir. |
ÖÇ02 | İnsan vücudunu oluşturan temel birimleri tanımlayabilecektir |
ÖÇ03 | İskelet sisteminin yapısını açıklayabilecektir. |
ÖÇ04 | Sinir sistemi ve duyu organlarını anlatabilecektir. |
ÖÇ05 | Endokrin sistemini açıklayabilecektir. |
ÖÇ06 | Dolaşım ve solunum sisteminin özelliklerini anlatabilecektir. |
ÖÇ07 | Sindirim ve boşaltım sistemlerinin özelliklerini açıklayabilecektir. |
ÖÇ08 | Üreme sistemi organlarını tanıyabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 1 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan Anatomisi ve Fizyoloji dersine giriş | Kitaptaki 1. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İnsan vücudunun kimyasal yapısı | Kitaptaki 2. bölümün okunması | Yöntem Seçilmemiş |
3 | Hücrenin yapısı | Kitaptaki 3. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dokular | Kitaptaki 4. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İskelet sistemi | Kitaptaki 5. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Sinir sistemi | Kitaptaki 6. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Duyu organları | Kitaptaki 7. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | İlgili bölümlerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Duyu organları 2 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Endokrin sistem | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Dolaşım sistemi, Solunum sistemi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sindirim sistemi 1 | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Sindirim sistemi 2 | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Boşaltım sistemi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Üreme sistemi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümlerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümlerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |