Genel Bilgi
Kod | ELT851 |
Ad | Research Methodologies in TEFL and Applied Linguistics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
EFL ve Uygulamalı Dilbilimde yüksek seviyede akademik çalışmalar için uygun araştırma tasarımı ve yöntemlerinde uzman düzeyde beceriler geliştirme.
Dersin İçeriği
Bu doktora düzeyindeki ders, TEFL ve Uygulamalı Dilbilim alanlarında akademik ve profesyonel başarı için gerekli ileri araştırma becerileri sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Hem nitel hem de nicel ileri araştırma yöntemlerine, eleştirel kuramsal uygulamalarına, ileri veri çözümleme tekniklerine ve karma yöntem yaklaşımlarının entegrasyonuna odaklanmaktadır. Ders ayrıca kapsamlı araştırma önerilerinin geliştirilmesi, araştırmalarda etik düşünceler ve bulguların bilimsel yayınlar ve konferanslar aracılığıyla yayılmasını vurgulamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
NA
Kaynaklar
Araştırma metodolojisi, araştırmada etik ve TEFL ile Uygulamalı Dilbilimde yayımlar konusunda temel ve güncel çalışmalardan zorunlu okumalar.
Notlar
Alandaki dergilerin ve konferans tutanaklarının en son baskılarından ek okumalar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | TEFL ve Uygulamalı Dilbilimde yüksek seviyede akademik çalışmalar için uygun araştırma tasarımı ve yöntemlerinde uzman düzeyde beceriler geliştirme. |
ÖÇ02 | Mevcut araştırmaları eleştirel bir şekilde analiz etme ve alandaki bilgi birikimine katkıda bulunma |
ÖÇ03 | Çeşitli akademik forumlarda araştırma bulgularını etkili bir şekilde hazırlanma ve sunma. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, veri toplama, analiz ve yorumlama için çağdaş dilbilimsel yazılım ve araçları etkili bir şekilde kullanmayı öğrenecek, araştırma yeteneklerini ve hassasiyetlerini artıracaklardır. |
ÖÇ05 | Çeşitli bağlamlarda dil öğrenimi ve öğretimine toplumdilbilimsel etmenlerin etkisini değerlendireebileceklerdir. |
ÖÇ06 | Araştırma bulgularını sentezleyerek dil eğitimi politikası ve uygulamalarında kanıta dayalı iyileştirmeler önerebileceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Uygulamalı Dilbilimde Teorik Temeller | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Nicel Yöntemler ve İstatistiksel Analiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Nitel Yöntemler ve Veri Yorumlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Karma Yöntem Araştırmaları: Nitel ve Nicel Yaklaşımların Entegrasyonu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Araştırmada Etik Sorunlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bilimsel Yayınlar İçin Yazma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Eleştirel Söylem Çözümlemesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bilgisayarlı Dilbilim ve Veri Bilimi Uygulamaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Araştırma Önerileri Geliştirme | Beyin Fırtınası, okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Konferanslarda Araştırma Sunumu | Bildiri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Hakemli Dergilerde Yayımlama | Yayın hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Araştırma İçin Hibe Başvurusu Yazma ve Fonlama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | TEFL ve Uygulamalı Dilbilim Araştırmalarında Gelecek Yönelimler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |