ELT851 Research Methodologies in TEFL and Applied Linguistics

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT851
Ad Research Methodologies in TEFL and Applied Linguistics
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CEM CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

EFL ve Uygulamalı Dilbilimde yüksek seviyede akademik çalışmalar için uygun araştırma tasarımı ve yöntemlerinde uzman düzeyde beceriler geliştirme.

Dersin İçeriği

Bu doktora düzeyindeki ders, TEFL ve Uygulamalı Dilbilim alanlarında akademik ve profesyonel başarı için gerekli ileri araştırma becerileri sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Hem nitel hem de nicel ileri araştırma yöntemlerine, eleştirel kuramsal uygulamalarına, ileri veri çözümleme tekniklerine ve karma yöntem yaklaşımlarının entegrasyonuna odaklanmaktadır. Ders ayrıca kapsamlı araştırma önerilerinin geliştirilmesi, araştırmalarda etik düşünceler ve bulguların bilimsel yayınlar ve konferanslar aracılığıyla yayılmasını vurgulamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

NA

Kaynaklar

Araştırma metodolojisi, araştırmada etik ve TEFL ile Uygulamalı Dilbilimde yayımlar konusunda temel ve güncel çalışmalardan zorunlu okumalar.

Notlar

Alandaki dergilerin ve konferans tutanaklarının en son baskılarından ek okumalar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 TEFL ve Uygulamalı Dilbilimde yüksek seviyede akademik çalışmalar için uygun araştırma tasarımı ve yöntemlerinde uzman düzeyde beceriler geliştirme.
ÖÇ02 Mevcut araştırmaları eleştirel bir şekilde analiz etme ve alandaki bilgi birikimine katkıda bulunma
ÖÇ03 Çeşitli akademik forumlarda araştırma bulgularını etkili bir şekilde hazırlanma ve sunma.
ÖÇ04 Öğrenciler, veri toplama, analiz ve yorumlama için çağdaş dilbilimsel yazılım ve araçları etkili bir şekilde kullanmayı öğrenecek, araştırma yeteneklerini ve hassasiyetlerini artıracaklardır.
ÖÇ05 Çeşitli bağlamlarda dil öğrenimi ve öğretimine toplumdilbilimsel etmenlerin etkisini değerlendireebileceklerdir.
ÖÇ06 Araştırma bulgularını sentezleyerek dil eğitimi politikası ve uygulamalarında kanıta dayalı iyileştirmeler önerebileceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Uygulamalı Dilbilimde Teorik Temeller Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Nicel Yöntemler ve İstatistiksel Analiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Nitel Yöntemler ve Veri Yorumlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Karma Yöntem Araştırmaları: Nitel ve Nicel Yaklaşımların Entegrasyonu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Araştırmada Etik Sorunlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Bilimsel Yayınlar İçin Yazma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Eleştirel Söylem Çözümlemesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Bilgisayarlı Dilbilim ve Veri Bilimi Uygulamaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Araştırma Önerileri Geliştirme Beyin Fırtınası, okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Konferanslarda Araştırma Sunumu Bildiri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
13 Hakemli Dergilerde Yayımlama Yayın hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Araştırma İçin Hibe Başvurusu Yazma ve Fonlama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 TEFL ve Uygulamalı Dilbilim Araştırmalarında Gelecek Yönelimler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:39