Genel Bilgi
Kod | ELT840 |
Ad | Intercultural Competence |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Kültürlerarası yetkinliğin ileri kuramsal ve uygulamalı yönlerini öğrenme
Dersin İçeriği
Bu doktora dersi, çok kültürlü bir dünyada etkili etkileşimleri yönlendirme ve yönetme açısından hayati olan kültürlerarası yetkinlik konusunda ileri düzeyde anlayış ve becerilerin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Kültürlerarası iletişimin temellerini keşfederken, teorik, sosyal, psikolojik ve tarihsel perspektiflere vurgu yapmaktadır. Kurs, vaka çalışmalarının eleştirel analizleri, kültürlerarası ortamlarda güç ve bağlam rollerinin anlaşılması ve bu içgörülerin gerçek dünya senaryolarına uygulanması etrafında yapılandırılmıştır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Intercultural Communication in Contexts" by Martin and Nakayama, and "Globalizing Intercultural Communication" by Sorrells and Sekimoto.
Notlar
Bennett's "Basic Concepts of Intercultural Communication" and Gudykunst's "Cross Cultural and Intercultural Communication".
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürlerarası yetkinliğin ileri kuramsal ve uygulamalı yönlerini öğrenme |
ÖÇ02 | Gerçek yaşam senaryolarını analiz etmek ve yönetmek için kültürlerarası iletişim teorilerini uygulamak |
ÖÇ03 | Kültürlerarası iletişim sorunları üzerine bağımsız araştırmalar yapma ve alana katkıda bulunma. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, kültürel olarak hassas bir şekilde çatışmaları yönetme ve çözme becerilerini edinecek, karmaşık kültürlerarası etkileşimleri başarıyla yönlendirme yeteneklerini artıracaklardır. |
ÖÇ05 | Kurumsal kültürel dinamikleri anlayabilecek ve değişiklik önermek için derinlemesine kültürel incelemeler yapabileceklerdir. |
ÖÇ06 | Öğrenciler, liderlikte kültürlerarası yetkinlik ilkelerini uygulayarak öğrenecek, empati, anlayış ve stratejik vizyonla çeşitlilik gösteren takımları yönetmeye hazırlanacaklardır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültürlerarası İletişim Teorilerine Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
2 | Kültürlerarası İletişimde Bağlam ve Güç Rolü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kültürlerarası İletişimde Tarihsel Perspektifler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Kültürlerarası Yetkinliğin Sosyal ve Psikolojik Temelleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kültürlerarası İletişim Vaka Çalışmalarını Analiz Etme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kültürlerarası Eğitim Programları Geliştirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kültürel Kimlik ve Stereotipler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Kültürlerarası Ortamlarda Dil ve Sözsüz İletişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kültürlerarası Çatışma Çözümleme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kültürlerarası İletişimde Etik ve Profesyonellik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kültürlerarası İletişimde Araştırma Yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kültürlerarası Yetkinlik Üzerine Eleştirel Düşünceler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kültürlerarası Alan Araştırmalarına Hazırlık | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Son Sunumlar ve Öğrenimin Entegrasyonu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |