Genel Bilgi
Kod | ELT766 |
Ad | Developing Researcher Competence |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırma tasarlama, uygulama ve raporlama becerileri geliştirme.
Dersin İçeriği
Bu ders, katılımcılara TEFL ve Uygulamalı Dilbilim ile ilgili küçük ölçekli araştırmaları yürütme konusunda temel beceriler ve deneyimler sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Araştırma sürecinin tamamını; planlama, tasarım, veri toplama, analiz ve sunum kapsamaktadır. Çeşitli araştırma yöntemlerini anlama ve etik araştırma uygulamalarını inceleme ve anlama konularında bilinçlendirme amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
• Cohen, L., L. Manion & K. Morrison (2000). Research Methods in Education (5th ed.). London: Routledge Falmer. (Later editions would be fine as well). • Richards, K. (2003). Qualitative Inquiry in TESOL. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Notlar
McDonough, J. & S. McDonough (1997). Research Methods for English Language Teachers. London: Arnold.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | • Araştırma tasarlama, uygulama ve raporlama becerileri geliştirme. |
ÖÇ02 | • Çeşitli araştırma yöntemerini eleştirel olarak değerlendirme ve etik araştırma uygulamalarını hayata geçirme. |
ÖÇ03 | • Araştırma bağlamında akademik yazı ve sunum becerilerini geliştirme. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, bilimsel makaleleri ve araştırma raporlarını eleştirel olarak analiz etme becerisi kazanacak, araştırma boşluklarını belirleyebilecek ve keşfedilmemiş alanlara yönelik yeni araştırma soruları üretebileceklerdir. |
ÖÇ05 | Araştırma sürecinin tüm aşamalarında etik düşüncelerin uygulanmasında uzmanlık kazanmak. |
ÖÇ06 | Öğrenciler, araştırma bulgularını akademik ve akademik olmayan izleyicilere açık ve ikna edici bir şekilde iletmek için çeşitli veri görselleştirme araçlarını ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde Araştırmaya Girişi: Temeller ve Etik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Araştırma Çalışmalarını Planlama ve Tasarlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Nicel Araştırma Yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Karma Yöntem Araştırması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Veri Toplama Teknikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Veri Analizi ve Yorumlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Araştırma Önerileri Yazma) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Araştırmada Etik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tez Hazırlığı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Akademik Yazı ve Sunum Becerileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Araştırmaların Eleştirel Değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Pilot Çalışma: Tasarım ve Uygulama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Araştırma Süreci Üzerine Görüşlerin Paylaşılması | Yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |