ELT766 Developing Researcher Competence

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT766
Ad Developing Researcher Competence
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Araştırma tasarlama, uygulama ve raporlama becerileri geliştirme.

Dersin İçeriği

Bu ders, katılımcılara TEFL ve Uygulamalı Dilbilim ile ilgili küçük ölçekli araştırmaları yürütme konusunda temel beceriler ve deneyimler sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Araştırma sürecinin tamamını; planlama, tasarım, veri toplama, analiz ve sunum kapsamaktadır. Çeşitli araştırma yöntemlerini anlama ve etik araştırma uygulamalarını inceleme ve anlama konularında bilinçlendirme amaçlanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

• Cohen, L., L. Manion & K. Morrison (2000). Research Methods in Education (5th ed.). London: Routledge Falmer. (Later editions would be fine as well). • Richards, K. (2003). Qualitative Inquiry in TESOL. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Notlar

McDonough, J. & S. McDonough (1997). Research Methods for English Language Teachers. London: Arnold.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 • Araştırma tasarlama, uygulama ve raporlama becerileri geliştirme.
ÖÇ02 • Çeşitli araştırma yöntemerini eleştirel olarak değerlendirme ve etik araştırma uygulamalarını hayata geçirme.
ÖÇ03 • Araştırma bağlamında akademik yazı ve sunum becerilerini geliştirme.
ÖÇ04 Öğrenciler, bilimsel makaleleri ve araştırma raporlarını eleştirel olarak analiz etme becerisi kazanacak, araştırma boşluklarını belirleyebilecek ve keşfedilmemiş alanlara yönelik yeni araştırma soruları üretebileceklerdir.
ÖÇ05 Araştırma sürecinin tüm aşamalarında etik düşüncelerin uygulanmasında uzmanlık kazanmak.
ÖÇ06 Öğrenciler, araştırma bulgularını akademik ve akademik olmayan izleyicilere açık ve ikna edici bir şekilde iletmek için çeşitli veri görselleştirme araçlarını ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimde Araştırmaya Girişi: Temeller ve Etik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Araştırma Çalışmalarını Planlama ve Tasarlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Nitel Araştırma Yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Nicel Araştırma Yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Karma Yöntem Araştırması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Veri Toplama Teknikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Veri Analizi ve Yorumlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Araştırma Önerileri Yazma) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Araştırmada Etik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tez Hazırlığı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Akademik Yazı ve Sunum Becerileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Araştırmaların Eleştirel Değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Pilot Çalışma: Tasarım ve Uygulama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Araştırma Süreci Üzerine Görüşlerin Paylaşılması Yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:45