ELT763 Language Awareness for Teaching English as a Foreign Language

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT763
Ad Language Awareness for Teaching English as a Foreign Language
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN


Dersin Amacı / Hedefi

Dil yapısı ve kullanımının ilkelerini çözümlemeve uygulama konusunda kapsamlı bilgi ve beceriler edinmeye yardımcı olur.

Dersin İçeriği

Bu ders, Yabancı Dil Olarak İngilizce öğretimine (TEFL) özel bir vurgu ile dil yapısı, kullanımı ve edinimi konusunda anlayışı derinleştirmektedir. Kelime bilgisi, dil bilgisi, sesbilgisi ve bu kavramların öğretim ortamlarında uygulamaları ile ilgili temel ve ileri düzey kavramları kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

• Andrews, S. (2007). Teacher language awareness. Cambridge: Cambridge University Press. • Ellis, R. & Barkhuizen, G. (2005). Analysing learner language. Oxford: Oxford University Press. • Keck, C. (2012). Corpus linguistics in language teaching. The Encyclopedia of Applied Linguistics • Han, Z., & Tarone, E. (2014). Interlanguage : forty years later. John Benjamins Publishing Company. • Carr, P. (2019). English phonetics and phonology : an introduction (Third edition.). Wiley Blackwell. • Munro, M. (2008) Foreign accent and speech intelligibility. In Hansen, E. J. G., & Zampini, M. L. (Eds.). Phonology and second language acquisition. John Benjamins Publishing Company. • Nation, P. (2001). Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge University Press.

Notlar

• O'Keefe, A., McCarthy, M., & Carter, R. (2007). From corpus to classroom: Language use and language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. • Park-Johnson, S. & Shin, S. (2020) Linguistics for Language teachers. Routledge.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dil yapısı ve kullanımının ilkelerini çözümlemeve uygulama konusunda kapsamlı bilgi ve beceriler edinmeye yardımcı olur.
ÖÇ02 Dilbilimsel analiz ve dil öğretim yöntemlerinde uygulamaya yönelik beceriler geliştirmeye destek olur.
ÖÇ03 Dil eğitimi alanında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.
ÖÇ04 Öğrenciler, İngilizce dil yapılarını ve öğretim için olan sonuçlarını derinlemesine anlayacak, öğrencilerin karşılaştığı belirli dilsel zorlukları ele alacak öğretim stratejileri tasarlamalarına olanak sağlayacaktır.
ÖÇ05 Dilbilimsel teorileri pratik öğretim senaryolarına uygulama yeteneğini geliştirerek öğretim etkinliğini artırmak.
ÖÇ06 Dilin dinamik doğasını ve farklı bağlamlar ve kültürler arasında nasıl değiştiğini anlama yeteneğini geliştirmek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dil nedir? Dilin temel bileşenlerini anlama. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dilin yapısal ögeleri: Dil bilgisi ve sözdizimi üzerine derinlemesine inceleme. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Dilin yapı taşları: Sözcük ve Anlamsal açılımlar. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sesbilim ve Sesdizim: Dilin sesleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Dil eylemde: Sözeylem ve söylem çözümlemesinin rolü.) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Dil edinimi: Dilin nasıl öğrenildiğini anlama. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Dil öğreniminin bilişsel yönleri: Hafıza, algı ve işleme. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 İkidillilik ve çokdillilik: Çoklu dil sistemlerini yönetme. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Dil değerlendirme ve ölçme: Yöntemler ve yaklaşımlar.) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Dil öğreniminde ve öğretiminde teknoloji: Araçlar ve yenilikler. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Dil öğretiminde yanlış çözümlemesi ve düzeltici geri bildirim. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dil öğretimi için müfredat tasarımı: Planlama ve uygulama. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Dil öğretiminin kültürlerarası boyutları. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Gözden geçirme ve entegrasyon: Pratik öğretim senaryolarında dil farkındalığını uygulama. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:50